Använda snabba svar för att spara tid
Värdar för boenden och upplevelser får ofta svara på samma frågor från olika gäster: Kan du skicka mig vägbeskrivningar? Vad är wifi-lösenordet? Har du tillgänglighet i juni?
Du kan återanvända dina svar – och svara snabbt varje gång – med snabba svar under fliken Meddelanden.
Så fungerar snabba svar
Snabba svar är korta meddelandemallar som innehåller förskrivna svar på vanliga frågor. Platshållare hämtar automatiskt in vissa detaljer från din annons och gästens bokning för att anpassa meddelandet.
Du kan skicka ett snabbt svar när som helst när du kommunicerar med gäster. Skapa dina egna eller använd Airbnbs förhandsskrivna mallar så att du inte behöver börja från början.
Fliken Meddelanden använder artificiell intelligens för att förstå en gästs fråga och automatiskt föreslå ett snabbt svar för att svara på frågan. Förslaget visas i din konversation, där bara du kan se det. Du kan redigera det snabba svaret innan du skickar det, eller skriva ett annat svar.
För att schemalägga ett meddelande till senare väljer du ikonen bredvid Skriv ett meddelande. Välj en mall och när den ska skickas. Du ser en påminnelse i din konversation med gästen när ett meddelande som du har schemalagt kommer upp. Justera meddelandet eller låt bli att skicka det om det upprepar information som du redan har delat.
Tips för att använda snabba svar
Snabba svar fungerar bäst när varje svar är kort och fokuserat på ett enda ämne.
Prova att använda snabba svar för att svara snabbare på vanliga frågor. Till exempel kan du använda dem för att besvara ämnen som dessa.
- Tillgänglighet: Låt gäster veta att de kan boka alla öppna datum i din kalender.
- Vägbeskrivning och transport: Bekräfta adressen till ett boende eller en mötesplats, med instruktioner för att ta sig dit.
- Wifi: Tillhandahåll information om wifi-nätverk och -lösenord i ditt boende eller på din plats.
- Tidig incheckning: Godkänn en gästs förfrågan om att anlända före din vanliga incheckningstid.
- Sen utcheckning: Godkänn en gästs förfrågan om att lämna boendet efter din vanliga utcheckningstid.
- Sovarrangemang: Bekräfta antalet sovrum, sängar och badrum i ditt boende.
Om du är värd för ett boende kan du försöka schemalägga snabba svar vid dessa viktiga tillfällen.
- Bokningsbekräftelse: Skicka ett välkomstmeddelande när en gästs bokning har bekräftats.
- Före incheckning: Följ upp 24 till 48 timmar före incheckning, när alla deras reseuppgifter blir tillgängliga.
- Efter den första natten: Ta kontakt för att fråga om det är något de behöver för att få en mer bekväm vistelse.
- Före utcheckning: Dela utcheckningstid och instruktioner kvällen innan gästerna ska åka.
- Efter avresa: Tacka gästerna för att de har bott hos dig och be om feedback 24 till 48 timmar efter att de har checkat ut.
Om du är värd för en upplevelse kan du försöka schemalägga snabba svar vid dessa viktiga tillfällen.
- Bokningsbekräftelse: Skicka ett välkomstmeddelande när en gästs bokning har bekräftats.
- Före upplevelsen: Följ upp för att fråga gäster om de har kostbegränsningar, tillgänglighetsbehov eller personliga preferenser. Se till att du har tillräckligt med tid för att tillgodose eventuella förfrågningar.
- Händelsepåminnelse: Ta kontakt 24 timmar innan upplevelsen börjar med vägbeskrivningar och specifika instruktioner om var ni ska träffas.
- Efter upplevelsen: Tacka gästerna för att de har bokat hos dig och be om feedback.
Platshållare i snabba svar fyller automatiskt i vissa boknings- och annonsuppgifter, såsom gästens namn, när meddelandet skickas, så se till att din annons är fullständig och uppdaterad. Meddelanden med tomma platshållare kommer inte att skickas korrekt.
Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.