Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Använda snabba svar för att spara tid

    Svara på vanliga gästfrågor med mallar som du kan anpassa efter eget tycke.
    Av Airbnb den 12 dec. 2018
    4 minuters läsning
    Uppdaterad 3 maj 2023

    Huvudpunkter

    • Snabba svar låter dig spara och återanvända dina svar på vanliga gästfrågor

    • Du kan automatiskt lägga till anpassade boknings-, boende- och gästuppgifter

    • Läs mer om Airbnbs andra inkorgsuppdateringar

    Värdar får ofta samma frågor av gäster: Vad är wifi-lösenordet? Var finns ett bra ställe att äta i grannskapet?

    Airbnbs funktion för snabba svar låter dig konfigurera mallar och återanvända dina svar på vanliga frågor. Detta kan göra hanteringen av inkorgen mer effektiv och hjälpa dig att skapa en fantastisk gästupplevelse.

    "Mallar sparar mig mycket tid", säger Sally, en värd i Snoqualmie, Washington. "Jag kunde svara på fyra gästförfrågningar på mindre än 10 minuter."

    Så skapar du ett snabbt svar

    Du kan skapa snabba svar från din värdinkorg. Välj mellan en lista med mallar – om vägbeskrivningar, husregler, wifi med mera – eller skriv och spara dina egna meddelanden för att använda dem så ofta du vill.

    Läs mer om snabba svar

    Så använder du snabbkoder

    Du har möjlighet att anpassa dina svar med hjälp av snabbkoder. Dessa är platshållare som automatiskt fyller i boknings-, boende- och gästuppgifter när du skickar ett meddelande. Här är några exempel på de många snabbkoderna:

    • Gästens förnamn

    • Gästens efternamn

    • Incheckningsdatum

    • Incheckningstid

    • Incheckningsinstruktioner

    • Wifi-namn

    • Wifi-lösenord

    • Vägbeskrivning

    • Husregler

    • Husmanual

    • Guidebok

    När du skapar ett snabbt svar väljer du de snabbkoder som du vill använda i rullgardinsmenyn. Se till att dina annonsdetaljer är fullständiga och aktuella, eftersom meddelanden med tomma snabbkoder inte kommer att skickas.

    Exempel på meddelanden

    Kom ihåg att använda rullgardinsmenyn för att lägga till snabbkoder (visas nedan i fetstil) när du skriver istället för att skriva in dem i ditt meddelande.

    1. Så här ansluter du till wifi

    Gäster frågar ofta om wifi, så det är till hjälp att ha ett snabbt svar redo.

    Hej gästens förnamn!

    Jag hjälper gärna till med den informationen! Wifi-nätverket heter wifi-namn och lösenordet är wifi-lösenord. Tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor.

    2. Så använder du en apparat

    Oavsett om det gäller att slå på bubbelpoolen eller använda espressomaskinen kan du inkludera apparatens instruktioner i dina snabba svar.

    Hej gästens förnamn!

    Tack för att du frågar. Strömbrytaren är på kontrollpanelen på framsidan av bubbelpoolen. Där hittar du en grön strömbrytare, jetstyrning, och en värmetermostat. Värmaren stängs av när vattnet når temperaturen på termostaten. Foton med steg-för-steg-instruktioner för att slå på bubbelpoolen finns i husmanualen. Ha så kul! 

    3. Var man kan hitta extra filtar, kuddar och lakan

    En annan vanlig fråga du kan få är om var det finns extra sängkläder.

    Hej gästens förnamn!

    Du kan hitta extra filtar, kuddar och lakan i garderoben i hallen mittemot sovrummet. Mer information om sängkläderna, t.ex. deras material, hittar du i vår husmanual. Hör gärna av dig om du har fler frågor. Sov gott!

    4. Var man kan hitta mat sent på kvällen

    Ett snabbt svar gör det enkelt att svara med en personlig touch, samtidigt som du hänvisar gäster till din guidebok för mer information.

    Hej gästens förnamn!

    Vår favoritrestaurang för en nattmåltid är [infoga restaurangens namn], som ligger på [infoga adress]. Deras räksmörgås är fantastisk och de har även vegetariska alternativ. [Infoga restaurangens namn] är vanligtvis öppet från 12.00 till 23.00, men kontrollera deras webbplats på [infoga URL] eller ring dem på [infoga telefonnummer] för att bekräfta deras öppettider. Du kan också hitta fler restauranger i vår guidebok. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor.

    5. Jag är ledsen att vi inte kan ta emot dig

    Hur mycket du än vill ta emot alla så är det inte alltid det går. Dina svar bör vara respektfulla och tydliga.

    Hej gästens förnamn!

    Tyvärr kan jag inte ta emot husdjur. Min hund är snäll mot människor men kommer inte överens med andra djur. Jag kan rekommendera ett boende i närheten där din hund kan bo, om du vill.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Snabba svar låter dig spara och återanvända dina svar på vanliga gästfrågor

    • Du kan automatiskt lägga till anpassade boknings-, boende- och gästuppgifter

    • Läs mer om Airbnbs andra inkorgsuppdateringar

    Airbnb
    12 dec. 2018
    Var detta till hjälp?