Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    COVID-19 och din värdverksamhet: Hur du minimerar påverkan

    Dessa tips kan hjälpa värdar att erbjuda resenärer mer flexibilitet just nu.
    Av Airbnb den 10 mars 2020
    3 minuters läsning
    Uppdaterad 21 apr. 2021

    Huvudpunkter

    Coronaviruset (COVID-19) påverkar många i vår community, antingen personligen eller på grund av störningar i deras värdskaps- eller resplaner.

    Miljontals människor på Airbnb fortsätter att resa och vi förstår att många kan föredra flexibla alternativ under tider av osäkerhet. Det här är vad värdar kan göra för att fortsätta att attrahera resenärer just nu:

    • Anta en mer flexibel avbokningspolicy. Om du för närvarande har en strikt avbokningspolicy, överväg att byta till en flexibel eller måttlig policy (du kan när som helst återgå till din strikta avbokningspolicy efter behov). Att veta att de har mer flexibilitet att avboka kan ge gäster den tillit som behövs för att gå vidare med en ny bokning.
    • Öppna upp din kalender för längre vistelser och erbjud vecko- eller månadsrabatter.Mindre än 50 % av värdar erbjuder en vecko- eller månadsrabatt. De som gör det tenderar att få fler bokningar för längre vistelser, vilket kan hjälpa dig att locka fler gäster, ge dig mer förutsägbarhet för hela månaden och leda till att du inte behöver städa lika ofta.

    Vi arbetar också med att ta fram en uppsättning verktyg och program – vad vi kallar "Mer flexibla bokningar" – för att hjälpa dig att vara värd och för att hjälpa gäster att resa med större tillit under denna svåra tid. Här är vad det kommer att inkludera:

    • Möjlighet för värdar att erbjuda återbetalningar direkt. Många gäster har fått sina resplaner påverkade av utbrottet av coronavirus och värdar har frågat hur de kan vara omtänksamma gentemot gäster som behöver avboka. Så vi arbetar med ett nytt verktyg som gör det möjligt för dig att auktorisera en återbetalning direkt till din gäst.
    • Hjälp för gäster att hitta boenden med flexibla avbokningspolicyer. Gäster kommer snart att kunna filtrera sin sökning efter flexibla, måttliga och strikta avbokningspolicyer, så att de enkelt kan hitta de boenden som bäst passar deras behov.

    Vi kommer att lansera nya funktioner, verktyg och incitament, och vi kommer att uppdatera dig när de är tillgängliga.

    Fler tips för värdskap

    Under dessa tider av osäkerhet ber vi alla i vår community att vara hänsynsfulla gentemot värdar och gäster som behöver avboka. Här är mer information som kan vara dig till hjälp när du är värd:

    • Allteftersom situationen utvecklas övervakar vi riktlinjer från statliga myndigheter och hälsomyndigheter noga. Vi kommer att fortsätta att uppdatera omfattningen av vår policy gällande förmildrande omständigheter, inklusive kvalificerade bokningar, datum och platser, så vänligen bokmärk denna sida i hjälpcentret för den senaste informationen om avgiftsfria avbokningar.
    • Vi utvecklade säkerhetsrutiner för COVID-19, som alla i Airbnbs community måste följa. Både värdar och gäster måste använda munskydd och utöva social distansering. Värdar måste också följa Airbnbs femstegsprocess för utökad rengöring. För ytterligare detaljer om hur man rengör på bästa sätt kan du referera till den expertstödda rengöringshandboken, som innehåller checklistor och detaljerade riktlinjer.
    • Genom att upprätthålla en noggrann hygien kan du skydda dig själv och förhindra spridningen av COVID-19 och andra sjukdomar.
    • För fler uppdateringar kan du fortsätta att kontrollera våra vanliga frågor – vi lägger kontinuerligt till svar på era vanligaste frågor

    Vi vet att många av er har delat era egna tips och er egen support och vi vill bjuda in dig att fortsätta att göra det i community-centret.

    Tack än en gång för att du är värd och för ditt tålamod och din förståelse medan vi arbetar för att stödja hela vår community.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    Airbnb
    10 mars 2020
    Var detta till hjälp?