Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Var värd med tillförsikt med våra policyer och skydd

    Från gäststandarder till AirCover för värdar finns vi här för att hjälpa dig.
    Av Airbnb den 20 okt. 2020
    4 minuters läsning
    Uppdaterad 7 juni 2022

    Huvudpunkter

    Många av er har berättat för oss hur mycket ni älskar att dela ert boende och få kontakt med människor från hela världen. Naturligtvis skulle det vara omöjligt om du inte kände dig stöttad medan du är värd.

    Vi förstår att du behöver Airbnbs stöd i de sällsynta men olyckliga fall när saker och ting går snett. Här följer några av de verktyg, policyer och funktioner vi har för att hjälpa dig att vara värd med tillförsikt.

    Värdskydd från början till slut

    Vårt omfattande värdskydd utmärker oss på Airbnb och hjälper oss att hålla vår community säker.

    • AirCover för värdar: Vad händer om en gäst röker i ditt boende och du behöver särskild rengöring? Vad händer om en gästs hund misstar din soffa för ett mellanmål och du behöver laga den? AirCover för värdar ger dig 1 miljon USD i egendomsskydd och 1 miljon USD i ansvarsförsäkring. Det är alltid inkluderat och alltid gratis – endast på Airbnb.*
    • Gäststandarder: Våra standarder för gästtillförlitlighet beskriver vad Airbnb förväntar sig av gäster. En rapporterad överträdelse av någon av dessa standarder tas i beaktande tillsammans med tidigare överträdelser, vilket ligger till grund för eventuella påföljder som verkställs av Airbnb.
    • Avbokningsaviseringar: Vi kommer att varna dig om vi proaktivt avbokar bokningar som kanske skulle ha lett till en fest, baserat på tidigare gästomdömen som nämner fester och andra kriterier. Du har även rätt att bedöma gästomdömen och meddelandetrådar, och att avboka en bokning som du rimligen tror kommer att leda till en fest. Alla avbokningar måste vara i linje med Airbnbs antidiskrimineringspolicy.

    Verktyg som ger dig mer kontroll

    En del av värdskapet är att sätta förväntningar för att hjälpa till att förhindra att oönskade händelser inträffar. Här är några av de funktioner vi har skapat för att hjälpa dig att locka gäster som kommer att passa dig och ditt boende:

    • Kalender- och bokningsinställningar: Genom att först informera om hur många gäster du kan ta emot i ditt boende låter du gäster veta vad som fungerar för dig. Välj hur många nätter gäster kan bo, hur långt i förväg de kan boka och hur lång tid du behöver mellan vistelser. Läs mer om hur du väljer dina bokningsinställningar
    • Avbokningspolicy: Den avbokningspolicy du väljer kommer tydligt att ange hur lång varsel dina gäster måste ge om de vill avboka sin bokning och få en fullständig återbetalning. Läs mer om hur du väljer en avbokningspolicy
    • ID-verifiering: Alla gäster måste tillhandahålla sitt fullständiga namn, födelsedatum, telefonnummer, sin e-postadress och sina betalningsuppgifter till Airbnb före bokning, men du kan även kräva att gäster tillhandahåller Airbnb en giltig form av identifiering innan de bokar. Läs mer om hur du kan begära att gäster verifieras
    • Husregler: Dina husregler– t.ex. rökförbud, om du tillåter husdjur eller besökare – kan anpassas och hjälper gäster att bättre förstå dina förväntningar så att de kan avgöra om ditt boende passar dem. På grund av vikten av husregler har vi gjort dem synliga för gäster på flera ställen, inklusive din annonssida och bokningsbekräftelsesidan.

    Kundtjänst för värdar

    Även med dessa standarder och inställningar på plats finns det sällsynta fall där saker och ting inte går som förväntat. I dessa stunder finns det flera sätt för dig att få hjälp av Airbnb:

    • Live-chatt: Airbnbs kundtjänst online är det snabbaste sättet att få den hjälp du behöver med icke-brådskande problem som att uppdatera din kalender eller justera sin prissättning.
    • Dedikerad Superhost-kundtjänst: Om du är en Superhost kommer du enkelt att få kontakt med en kunnig kundtjänstmedarbetare när du behöver hjälp.
    • En lokal nödlinje: Vi vet att gäster som reser i okända länder kanske inte vet hur man kontaktar lokala räddningstjänster, så vi har lanserat en nödsamtalsknapp i appen. Denna knapp ger en direktlinje till lokal brottsbekämpning och räddningstjänst under en aktiv bokning.
    • En akut stödlinje: Om du är i USA och du upplever ett akut ärende som rör din säkerhet eller trygghet under en aktiv bokning kan du snabbt kontakta en specialist för hjälp via vår app.

    Det är viktigt att vi skapar förtroende för att Airbnbs community ska blomstra – och vi hoppas att dessa skydd och funktioner hjälper oss att uppnå just det. Som alltid, tack för att du är värd.

    *Egendomsskyddet för värdar, ansvarsförsäkringen för värdar och ansvarsförsäkringen för upplevelser täcker inte värdar som erbjuder vistelser via Airbnb Travel, LLC eller värdar på det kinesiska fastlandet och i Japan, där den kinesiska värdförsäkringen, den japanska värdförsäkringen och den japanska upplevelseförsäkringen gäller. Egendomsskyddet för värdar är inte relaterat till ansvarsförsäkringen för värdar.

    Kom ihåg att alla täckningsgränser visas i USD, och det förekommer andra villkor, begränsningar och undantag.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    Airbnb
    20 okt. 2020
    Var detta till hjälp?