Få ut mesta möjliga av fliken Meddelanden
Fliken Meddelanden är din Airbnb-inkorg. Där samlas alla dina värd-, rese- och supportmeddelanden på ett och samma ställe. Funktioner i fliken Meddelanden låter dig:
- Filtrera meddelanden och söka i din inkorg.
- Skicka och schemalägga meddelanden, inklusive förskrivna mallar som kallas snabba svar.
- Kommunicera med varje gäst i en bokning i en konversation.
- Starta svarstrådar för att hålla konversationer organiserade.
- Redigera och återkalla skickade meddelanden.
- Använda läskvitton för att se när gäster har läst dina meddelanden.
- Reagera på meddelanden med emojier.
Filtrera och söka efter meddelanden
Standardvyn visar alla dina meddelanden på Airbnb. Välj Värdskap, Resor eller Support för att filtrera meddelanden efter typ.
Inom Värdskap kan du tillämpa dessa ytterligare filter:
- Oläst visar endast oöppnade meddelanden.
- Bokningsfas sorterar meddelanden efter bokningsförfrågan, kommande bokningar, aktuellt värdskap eller tidigare bokningar.
- Annonser organiserar meddelanden efter annons om du har fler än en.
- Stjärnmärkt visar endast de meddelanden som du har markerat med en stjärna.
Om du har en medvärd, är Superhost-ambassadör eller är värd för en Airbnb-upplevelse hittar du dessa filter i fliken Meddelanden:
- Medvärd visar konversationer mellan dig och eventuella medvärdar för en annons.
- Superhost-ambassadör visar meddelanden mellan dig och värdar du har matchats med.
- Upplevelser låter dig läsa meddelanden relaterade till dessa bokningar.
Använd filtret Resor för att visa meddelanden du skickar och får som gäst. Använd filtret Support för att se dina konversationer med Airbnbs kundtjänst.
Letar du efter en specifik konversation? Du kan söka i meddelanden efter namn, ord eller fraser. Resultaten beaktar eventuella filter du har tillämpat, vilket hjälper dig att hitta konversationer snabbare.
Skicka och schemalägga snabba svar
Tydlig, snabb kommunikation är en viktig del av ett framgångsrikt värdskap. Påbörja konversationer, tillhandahåll information och svara på frågor från gäster under fliken Meddelanden.
Prova att använda funktionen för snabba svar för att spara tid. Snabba svar är meddelandemallar för att dela rutininformation så att du slipper börja från början. Du hittar några mallar i fliken Meddelanden för att hjälpa gäster i viktiga stunder, till exempel direkt efter bokning. Du kan använda dessa snabba svar som de är, redigera dem eller skapa dina egna anpassade mallar.
Fliken Meddelanden använder artificiell intelligens för att förstå gästers frågor och automatiskt föreslå ett snabbt svar som du kan svara med. Det föreslagna svaret visas i din konversation med gästen, där bara du kan se det.
Du kommer att kunna granska, redigera och skicka det föreslagna snabba svaret direkt eller schemalägga det för leverans senare. Platshållare i mallarna fyller automatiskt i vissa boknings- och annonsuppgifter, såsom plats, gästens namn och incheckningstid, när meddelandet skickas. Se till att din annons är fullständig och uppdaterad, eftersom meddelanden med tomma platshållare inte kommer att skickas korrekt.
När ett meddelande som du har schemalagt kommer upp ser du en påminnelse i din konversation med gästen. Justera meddelandet eller låt bli att skicka det om det upprepar information som du redan har delat.
Kommunicera med en grupp
Varje bokning startar en ny konversation under fliken Meddelanden.
Gästen som har bokat kan bjuda in andra vuxna som reser med hen att delta i bokningen. Gäster som tackar ja till inbjudan läggs till i konversationen och du skickar meddelanden till hela gruppen. Gäster kan läsa alla meddelanden, även om de går med sent, så du behöver inte upprepa dig.
Tryck på knappen Detaljer för mer information om bokningen och konversationen, såsom en lista över alla som har gått med. Välj en gästs foto för att komma åt hens profil och lära dig mer om vem du är värd för.
Använda andra meddelandefunktioner
Du hittar fler funktioner för att hantera konversationer i fliken Meddelanden, såsom svarstrådar, redigeringsverktyg, läskvitton och emojier.
- Svarstrådar låter dig starta en tråd när du svarar på ett meddelande, vilket placerar ditt svar under det ursprungliga meddelandet.
- Med redigeringsverktyg kan du redigera ett meddelande inom 15 minuter efter att det skickats och återkalla ett meddelande inom 24 timmar.
- Läskvitton visar om gäster eller andra mottagare har tittat på dina meddelanden, såvida de inte har stängt av den här funktionen i sina kontoinställningar.
- Emojier låter dig bekräfta ett meddelande med ett leende ansikte, hjärta, tummen upp, klappande händer eller skrattande ansikte.
Frågor och svar om fliken Meddelanden
Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.