Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Uppdateringar om festpolicyn, förlängningar av Superhost-status, m.m.

    Uppdateringar om festpolicyn, förlängningar av Superhost-status, m.m.

    Få den senaste informationen om vårt globala förbud mot fester, din Superhost-status, m.m.
    Av Airbnb den 20 aug. 2020
    13 minuters video
    Uppdaterad 20 aug. 2020

    Huvudpunkter

    • I den senaste värduppdateringen delar Catherine Powell, Airbnbs globala värdskapschef, med sig av hur vi vidtar åtgärder till följd av er feedback

    • Detta inkluderar information om vårt globala förbud mot fester, vår rengöringsrutin, din Superhost-status, kundtjänst och avbokningar

    Om du såg den första värduppdateringen från Catherine Powell, vår nya globala värdskapschef, för ett par veckor sedan vet du att vi återuppbygger vår verksamhet med värdar i fokus och ger er mer öppenhet under processens gång. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans när vi återgår till en mer samarbetsinriktad relation med värdar som dig.

    I vår senaste värduppdatering med Catherine fokuserar hon på viktiga prioriteringar för värdar på Airbnb just nu. Dessa inkluderar uppdateringar om:

    Hur vi hanterar fester och stora sammankomster

    När resandet förändrats har även sättet att boka boende förändrats. Till stor del innebär det fler lokala resor, och att gäster föredrar saker som självincheckning och gott om utrymme utomhus. En mycket liten andel gäster har dock använt Airbnb för att boka ställen för fester och stora sammankomster. I ett försök att hjälpa till att skydda våra värdar och deras grannskap mot bakgrund av COVID-19 lanserar vi en global policy som förbjuder fester.

    Det här är vad vi gör för att se till att ni har mer kontroll över era boenden, och att vi hjälper till att stoppa problem innan de börjar:

      • Beläggning och sammankomster för bokningar gjorda den 20 augusti eller senare är nu tills vidare begränsade till 16 personer. Läs mer om vår policy för fester och evenemang
      • Vi ser för närvarande över våra regler för särskilda och traditionella ställen för gästfrihet (t.ex. boutiquehotell) för att kunna avgöra om värdar för dessa boenden kan fastställa sina egna regler för evenemang och tillåta lämpliga evenemang efter eget gottfinnande. I de fall där vi får klagomål om dessa boenden och evenemang, eller där typen av evenemang är olämpliga, kommer vi att följa upp med dessa ställen efter behov.
      • Gäster kommer att påminnas om vår uppdaterade policy för fester och evenemang innan de avreser
      • Airbnb kommer att vidta åtgärder mot gäster som bryter mot våra policyer
      • I vissa länder och regioner har vi infört restriktioner för vissa lokala bokningar av hela boenden av gäster under 25 år som har negativa omdömen eller färre än tre positiva omdömen

      Varför det kan löna sig att åta sig att följa högre standarder för rengöring

      Vi passerade nyligen en viktig milstolpe: Värdar för mer än 1 miljon boenden har åtagit sig att följa vår utökade rengöringsrutin. Detta är inte bara viktigt på grund av den ansträngning ni gör för att skydda er själva och vår community – vi har också märkt att boenden som är anmälda till rutinen i genomsnitt bokas oftare än andra boenden.*I en av sina kommande värduppdateringar kommer Catherine att dela med sig av mer om dessa gästpreferenser och rengöringstrender.

      Vad vi gör för att stödja Superhosts

      Vi värdesätter våra Superhosts och vi vet att din Superhost-status är värdefull för dig också. Om du själv är Superhost för närvarande har vi beslutat att förlänga din status till och med 31 mars 2021 för de kommande två bedömningarna – så länge som du fortsätter att upprätthålla din svarsfrekvens och ett totalbetyg över 4,8. Under denna förlängning kommer vi att avstå från våra vanliga kriterier för antalet vistelser och avbokningar.

      Observera att med början i oktober 2020 kommer endast värdar som uppfyller alla fyra Superhost-kriterierna att vara berättigade till Superhost-bonusen på 100 USD för resor eller Airbnb-upplevelser. Som alltid, tack för att du konsekvent visar vad enastående gästfrihet innebär.

      Hur vi stärker vår kundtjänst

      I vår första värduppdatering nämnde vi att resandet återhämtade sig snabbare än väntat och att vi inte var redo att tillhandahålla det stöd vår community behövde. Det här är vad vi gör för att lösa detta:

      • Vi har utökat tillgängligheten för live-chatt, så det är det bästa sättet att ta kontakt om du har ett problem som inte brådskar
      • Även om vi gör vårt bästa för att lösa allas frågor prioriterar vi telefonsupport för de som har bokningar inom 72 timmar
      • Vi tar hjälp av 2 000 nya kundtjänstagenter under de kommande två månaderna
      • Vi kommer att förbättra oss kontinuerligt medan vi slutför processen med att anställa och utbilda nya agenter varje vecka

      Hur avbokningsfrekvensen förbättras

      Avbokningsfrekvensen har sjunkit betydligt. För att ge värdar en uppfattning om vad som kommer att hända vill vi betona att vår policy gällande förmildrande omständigheter inte tillåter och inte kommer att tillåta gäster att avboka bokningar som gjorts efter den 14 mars av skäl relaterade till COVID-19.

      Det innebär att gäster som inte kan resa på grund av COVID-19 och som bokat efter den 14 mars kommer att omfattas av din avbokningspolicy – om inte du eller din gäst blir sjuka eller om det förekommer lokala restriktioner i ditt område.

      I början av september kommer vi att dela med oss av en ny uppdatering. Under tiden lyssnar vi och uppskattar allt arbete du gör som värd under denna osäkra tid. Fortsätt gärna dela dina tankar med oss i community-centret – du kan tagga Catherine direkt: @Catherine-Powell.

      *Baserat på interna Airbnb-data från globala bokningar mellan 10 juli och 9 augusti 2020

      Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

      Huvudpunkter

      • I den senaste värduppdateringen delar Catherine Powell, Airbnbs globala värdskapschef, med sig av hur vi vidtar åtgärder till följd av er feedback

      • Detta inkluderar information om vårt globala förbud mot fester, vår rengöringsrutin, din Superhost-status, kundtjänst och avbokningar

      Airbnb
      20 aug. 2020
      Var detta till hjälp?