Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Policyer och skydd för att hjälpa dig att vara värd med tillförsikt

    Policyer och skydd för att hjälpa dig att vara värd med tillförsikt

    Läs mer om värdkontroller, husregler, gäststandarder, m.m.
    Av Airbnb den 20 okt. 2020
    5 minuters läsning
    Uppdaterad 27 okt. 2020

    Huvudpunkter

    • Vi tillhandahåller många verktyg för att hjälpa dig att kontrollera när och hur du är värd

    • Husregler är ett utmärkt sätt att sätta förväntningar och vi hjälper dig att lyfta fram dem under hela bokningsprocessen

    • Vi ser också till att gäststandarder efterlevs och håller gäster ansvariga att följa våra community-policyer, som vår antidiskrimineringspolicy

    Airbnb har vidtagit ett antal åtgärder för att hjälpa dig att locka gäster som kommer att passa bra för ditt boende – och behandla dig och dina tillhörigheter med respekt.

    I respons på de ständigt föränderliga behoven i vår community hjälper vi dig att förbättra din upplevelse med gäster genom att ge dig mer kontroll över dina bokningar, mer information om gäster och hjälp att skydda ditt boende.

    Bestäm vad som passar dig

    Låt gäster veta vad som fungerar för dig, som till exempel hur många personer du kan ta emot och vilka utrymmen de har tillgång till.

    Några av inställningarna du bestämmer inkluderar:

    • Hur gäster bokar: Du väljer hur gäster bokar ditt boende – antingen genom att använda Boka direkt eller genom att skicka bokningsförfrågningar manuellt.
    • Identifikation: Gäster måste tillhandahålla sitt fullständiga namn, födelsedatum, telefonnummer, sin e-postadress och sina betalningsuppgifter till Airbnb före bokning. Du har också möjlighet att kräva att gäster tillhandahåller ett officiellt ID till Airbnb innan de kan genomföra en bokning. Läs mer om hur du begär att gäster är verifierade
    • Tidsfönster för bokning: Du kan kontrollera hur långt i förväg du vill godkänna bokningar. Du kan till exempel välja att blockera datum tre, sex eller tolv månader från och med idag.
    • Varsel: Du väljer hur lång tid du behöver för att förbereda dig för gäster – för att till exempel undvika bokningar samma dag eller dagen därpå.
    • Reselängd: Du kan ange en kortaste och längsta tillåtna vistelselängd för dina gäster, i enlighet med lokala lagar.

    Läs mer om att välja bokningsinställningar

    Sätt förväntningar med husregler

    Hjälp gäster att avgöra om ditt boende passar dem innan de bokar det genom att dela dina förväntningar – som till exempel om vissa delar av ditt boende är privata eller om besökare inte är tillåtna. Att ge gäster en föraning av vad de kan förvänta sig kan leda till en bättre upplevelse och fler positiva omdömen.

    På grund av hur viktiga husregler är kommer vi att göra dem ännu mer synliga för gäster under november 2020:

    • Viktiga husregler – som att inte tillåta rökning eller husdjur – kommer att synas högst upp på din annonssida så att de blir mer framträdande när gäster söker.
    • Alla dina husregler, inklusive viktiga säkerhetsanvisningar, kommer att synas i detaljerna på din annonssida.
    • Husreglerna kommer att visas igen på sidan för bokningsbekräftelsen för att se till att gäster förstår och godkänner dem innan de slutför en bokning.
    • De kommer också att inkluderas i e-postbekräftelsen för bokningen för att påminna gäster om dina förväntningar innan de anländer.

    Lär dig hur du får ut det mesta av husregler

    Du kan också lägga till viktig säkerhetsinformation i din annons genom att svara på några frågor om säkerhetsfunktioner och bekvämligheter, t.ex. om du har övervakningskameror eller om ingången ligger på andra våningen och det bara finns trappor. Detta kan hjälpa till att förhindra överraskningar vid incheckning och hjälpa dina gäster att få en bättre övergripande upplevelse.

    Obs: Alla husregler måste vara i linje med Airbnbs policyer och villkor – inklusive våra användarvillkor och vår antidiskrimineringspolicy.

    Värdskydd

    Även om det är sällsynt inträffar skador på egendom och säkerhetsincidenter. Men det kan lugna dig att veta att Airbnb erbjuder ett antal skydd för värdar. För varje bokning tillhandahåller Airbnbs värdgaranti ett skydd mot skador på upp till 1 miljon USD, och värdförsäkringen kan täcka skadeståndsanspråk på upp till 1 miljon USD.

    För hjälpa till att hålla vår community säker försöker vi också proaktivt upptäcka fester för värdars räkning närhelst det är möjligt. Detta gör vi för att skydda dig:

    Avbokningsaviseringar: Snart kommer vi att skicka varningar till din inkorg om vi proaktivt avbokar eller avskräcker bokningar som kan ha lett till en fest, baserat på tidigare gästomdömen som nämner fester och andra kriterier. Vi vet att det kan vara frustrerande när bokningar avbokas oväntat, så vi vill ge dig mer sammanhang framöver.

    Värdkontrollerade avbokningar: I slutet av oktober 2020 kommer du att kunna avboka en bokning direkt om du har giltiga skäl att tro att den kommer att leda till en fest – baserat på meddelandetrådar eller tidigare gästomdömen som nämner fester – utan att kontakta kundtjänst. Så länge ditt skäl godkänns av vårt granskningsteam kommer du inte att drabbas av några ekonomiska påföljder eller få din Superhost-status påverkad.

    När vårt team granskar en avbokning kommer de att söka efter belägg för en potentiell fest i meddelandetrådar eller tidigare gästomdömen. Även om denna process tillåter värdar att avboka när de misstänker fester måste alla avbokningar fortfarande följa Airbnbs antidiskrimineringspolicy.

    Med dessa skydd på plats och några grundläggande säkerhetsåtgärder från din sida kan du vara värd med större trygghet. Mer information om de viktiga sätt som Airbnb hjälper till att hålla värdar och gäster trygga finns på Airbnbs sida för förtroende och trygghet.

    Standarder för vår community

    Airbnb lägger också stor vikt vid att upprätthålla våra standarder för vår community, vilka syftar till att säkerställa trygghet och fostra tillhörighet i vår globala community. Nedan finner du några av de sätt vi uppmuntrar detta delade åtagande hos värdar och gäster.

    • Gäststandarder: Våra standarder för gästtillförlitlighet klargör vad Airbnb förväntar sig av gäster, med målet att säkerställa att värdar genomgående kan ha fler positiva upplevelser. När en gäst blir rapporterad för att inte ha uppfyllt någon av de standarder som beskrivs i policyn kommer det beteendet, tillsammans med tidigare överträdelser, att tas i beaktande och ligga till grund för vilka påföljder som verkställs av Airbnb. Om det fastställs att en gäst har brutit mot dessa standarder kommer vi att tillhandahålla information om policyn och varningar. Gäster som ofta eller gravt bryter mot dessa standarder kan komma att stängas av tillfälligt eller tas bort.
    • Community-förpliktelse: Vi ber gäster och värdar att samtycka till att behandla alla inom Airbnbs community med respekt och utan fördomar. Vi tar rapporter om diskriminering på största allvar och vi undersöker alla rapporter vi får. Vårt kundtjänstteam vidtar också korrigerande åtgärder när vi upptäcker överträdelser av vår antidiskrimineringspolicy.

    Vi förväntar oss att dessa ändringar med tiden kommer att förbättra gästers beteende och dina upplevelser som värd. Det finns fortfarande mycket att göra och vi uppskattar dina fortsatta synpunkter. Som alltid, tack för att du är värd.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Vi tillhandahåller många verktyg för att hjälpa dig att kontrollera när och hur du är värd

    • Husregler är ett utmärkt sätt att sätta förväntningar och vi hjälper dig att lyfta fram dem under hela bokningsprocessen

    • Vi ser också till att gäststandarder efterlevs och håller gäster ansvariga att följa våra community-policyer, som vår antidiskrimineringspolicy
    Airbnb
    20 okt. 2020
    Var detta till hjälp?