Planera i förväg för väderrelaterade nödsituationer

Förbered dina gäster och ditt boende för orkaner, tromber och extrem värme.
Av Airbnb den 26 juni 2024
Uppdaterad 8 aug. 2024

Att vara förberedd för hårt väder hjälper till att skydda dig, dina gäster och ditt boende.

Hjälporganisationen Americares, som fokuserar på hälsa, erbjuder dessa tips för att stödja gäster och minska egendomsskador under orkaner, tromber och värmeböljor.

Hjälpa dina gäster

Gäster kan vara obekanta med det lokala klimatet och vad man kan göra i en väderrelaterad nödsituation. Här är några sätt att hjälpa dem, enligt Americares.

Skriv ner eller skriv ut viktig information och lämna den på en väl synlig plats.

  • Nödkontakter: Lista telefonnummer för polis, brandkår och ambulanstjänster tillsammans med det nationella nödnumret (till exempel 112, 911 eller 999).
  • Fastighetsadress: Ange ditt boendes fullständiga gatuadress, större vägkorsningar eller landmärken och namnet på kvarteret, distriktet eller området.
  • Stormskydd: Notera var man ska ta skydd under en tromb eller orkan, som källaren eller ett inre rum utan fönster eller takfönster.
  • Karta över området: Identifiera potentiella utrymningsvägar, skyddsrum i närheten och cooling center. Uppge vilka platser som tillåter husdjur.

Ta hänsyn till säsongsbetonat väder i ditt boende, i dina meddelanden och i din avbokningspolicy.

  • Husregler: Lägg till grundläggande information om säsongsbetonat väder. Till exempel: "Orkansäsongen är vanligtvis från juni till november. Följ väderrapporter och instruktioner från lokala myndigheter."
  • Snabba svar och schemalagda meddelanden: Använd verktygen under fliken Meddelanden för att spara tips som du kan dela när hårt väder förutspås. Du kan till exempel skapa ett snabbt svar som föreslår var man kan söka svalka under en värmebölja.
  • Avbokningspolicy: Extremt väder kan utgöra ytterligare risker för boenden utan luftkonditionering och unika boenden som t.ex. husvagn, tält och trädhus. Att erbjuda en flexibel avbokningspolicy ger gäster mer utrymme att planera kring prognoser.

Den avbokningspolicy du väljer för din annons avgör i allmänhet gästers återbetalningar för avbokade bokningar, såvida inte du och gästen kommer överens om något annat. Om en storskalig händelse på bokningsplatsen förhindrar eller enligt lag förbjuder en bokning från att slutföras kan Airbnbs policy för omfattande störningar gälla.

När policyn för omfattande störningar gäller kan du avboka en bokning utan avgifter eller negativa konsekvenser, och annonskalendern blockeras för de aktuella datumen. Gäster med påverkade bokningar kan också avboka och få en full återbetalning. Om du eller dina gäster avbokar en bokning som omfattas av policyn får du inte någon utbetalning.

Kommunicera med gäster

Americares föreslår att du skickar meddelanden till dina gäster om vädervarningar. Du kan påminna dem om lokala resurser och dela med dig av tips för att skydda sig under sin vistelse.

Minska skador på egendom

Väderbeständiga förbättringar kan bidra till att minska egendomsskador under en orkan eller tromb och göra ditt boende mer bekvämt under en värmebölja. Americares rekommenderar dessa steg för att underhålla och säkra ditt boende.

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
26 juni 2024
Var detta till hjälp?