Ange din prissättningsstrategi
Att regelbundet se över din prissättning och tillgänglighet kan hjälpa dig att förbli konkurrenskraftig och nå dina intäktsmål. Här är några sätt du kan utveckla din prissättningsstrategi.
Granska regelbundet
Det finns några saker du bör prioritera när du anger din prissättning och tillgänglighet.
- Öppna upp fler nätter: Detta gör att din annons visas i fler sökresultat. Om dina inställningar blockerar datum finns det tips för hur du avblockerar dem. Om din kortaste tillåtna vistelse till exempel är fem nätter och du har fyra obokade nätter mellan bokningar kommer du att se ett tips om att sänka din kortaste tillåtna vistelse för dessa nätter.
- Uppdatera dina tillgänglighetsinställningar: Detta hjälper dig att vara värd enligt ett schema som fungerar för dig. Justera enkelt din vistelselängd, varsel, förberedelsetid och mycket mer.
- Kontrollera pristips och liknande boenden: Dessa verktyg hjälper dig att sätta ett konkurrenskraftigt pris för olika dagar, säsonger och speciella evenemang. Du kommer inte att se pristips eller liknande boenden om du använder Smart prissättning.
"Jag gillar att titta på liknande boenden så att jag kan jämföra mina priser, se till att jag inte har ett för högt eller för lågt pris, och hitta det perfekta priset", säger Karen, en Superhost i Nelson, Kanada.
När du justerar din prissättning ska du tänka på det totala pris gäster betalar, vilket inkluderar eventuella avgifter du lägger till.
Förbered dig för långsammare perioder
Även de mest populära boendena kan ha lugna perioder med färre bokningar. Här är några sätt att hjälpa din annons att sticka ut.
- Erbjud rabatter: Vecko- och månadsrabatter kan hjälpa dig att fylla din kalender och minska antalet byten mellan bokningar. En sista minuten-rabatt kan tilltala gäster som bokar 1 till 28 dagar före incheckning.
- Förkorta tiden för varsel: Att låta gäster boka närmare incheckningen kan hjälpa dig att locka fler bokningar. Välj en ledtid så kort som samma dag, beroende på hur mycket förberedelser du behöver göra.
- Tillåt kortare vistelser: Att sänka din kortaste tillåtna vistelselängd tilltalar gäster som bara ska på en kort semester. Du kan ange ett minimikrav för vistelselängd baserat på incheckningsdagen.
"Jag ser definitivt fler vistelser som är kortare", säger Jimmy, en Superhost i Palm Springs, Kalifornien. "Det är sista minuten-vistelser som folk inte nödvändigtvis har planerat, så två dagar känns som en bra semester. Flexibiliteten är attraktiv."
Maximera perioder med hög efterfrågan
Det finns flera olika Airbnb-verktyg som kan hjälpa dig att få ut mesta möjliga när gästers efterfrågan är högre. Här är några strategier som kan vara bra att tänka på.
- Var uppmärksam på helgdagar och speciella evenemang: Uppdatera din tillgänglighet och prissättning inför stora konserter, festivaler, sportevenemang med mera för att få fler bokningar och intäkter. Din kalender lyfter fram de flesta av ditt områdes helgdagar och större evenemang.
- Lägg till en boka tidigt-rabatt: Sänk ditt pris för bokningar som görs 1–24 månader i förväg för att locka gäster som planerar i förväg.
- Utöka ditt tidsfönster för tillgänglighet: Om du går längre än minimitiden på tre månader innebär det att din annons kommer att visas i fler sökresultat. Du kan öppna datum i din kalender upp till två år framåt.
"Ibland får jag folk som bokar ett år i förväg för sin sommarsemester, eller för julen sex månader i förväg", säger Anne, en Superhost i Tarragona, Spanien. "Människor som tenderar att boka i förväg brukar inte avboka. Det är också viktigt för då vet du vad som väntar."
Du kontrollerar din prissättning och andra inställningar hela tiden. Dina resultat kan variera.
Värdar fick betalt för sitt deltagande i intervjuer.
Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.