Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Hur och när du ska kommunicera med gäster

    Airbnbs checklista för värdar för bra kommunikation med gäster.
    Av Airbnb den 8 jan. 2020
    3 minuters läsning
    Uppdaterad 28 juli 2021

    Huvudpunkter

    • Att kommunicera med gästerna vid viktiga tillfällen visar att du bryr dig

    • Att använda Airbnbs meddelandeverktyg hjälper till att automatisera kommunikation

    • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att göra dina första gäster nöjda

    Bra kommunikation skapar goda förutsättningar för en positiv gästupplevelse. Som värd kan du hjälpa gäster att njuta av en bra vistelse (och uppmuntra till bra omdömen) genom att kommunicera tydligt och snabbt från det ögonblick gäster uttrycker intresse för ditt boende, tills de har checkat ut från ditt ställe.

    Tips för bra kommunikation:

    Var transparent: Värden Abhay från San Francisco säger att han är extra transparent om detta boende. Han är till exempel tydlig med att han har en stor hund som fäller hår och att han hyr ut två rum i sitt hus, så det kan finnas andra gäster där också. "Tanken är att skapa rätt förväntningar, så att du kan leverera en riktigt bra upplevelse."

    Var tillgänglig: "Jag står till förfogande för att svara på frågor omedelbart", säger värden Chris från Cleveland. "Om något någonsin behöver fixas, tar vi itu med det omedelbart." Erfarna värdar använder snabba svar och schemalagda meddelanden för att göra det snabbt och bekvämt att hålla kontakten med gäster.

    Var omtänksam: Små vänliga handlingar kan göra vistelsen till en bättre upplevelse för dig och dina gäster. "Det är en glädje att vara snäll mot människor – mot främlingar du aldrig har träffat – och bara försöka ta itu med deras behov", säger Abhay. Om ett problem uppstår säger gäster ofta att det som betyder mest för dem är hur deras värdar reagerar.

    Var smart: Att kommunicera med gäster på Airbnb-appen hjälper till att skydda dig, eftersom alla konversationer registreras utifall du någon gång behöver hänvisa till dem i kundtjänstrelaterade syften. Det blir också enkelt att hitta viktig gästinformation.

    Viktiga tillfällen att kommunicera med gäster

    Förfrågningsfasen: "Jag försöker ge gäster den upplevelse jag skulle vilja ha om jag reste", säger Abhay. "Så jag försöker svara omedelbart."

    Att svara snabbt är inte bara viktigt för att göra gäster glada – utan också ett av kriterierna för att bli en Superhost. Du kan tillhandahålla femstjärnig service redan från början genom att svara på alla gästfrågor inom 24 timmar, oavsett om du godkänner, avböjer eller skickar ett meddelande. Du kan också spara tid genom att konfigurera dina egna snabba svar, vilket gör det enklare för dig att svara på gästers vanligaste frågor.

    Om du har valt att aktivera boka direkt kommer du inte att få ditt första meddelande från gäster förrän efter det att bokningen har bekräftats, såvida du inte väljer att göra det förhandsmeddelandet obligatoriskt i dina inställningar för Boka direkt.

    Vid bokningstillfället: Gäster uppskattar när värdar skickar dem ett meddelande som tackar för bokningen. För att göra detta enklare för dig har vi skapat schemalagda meddelanden som du kan skicka automatiskt till gäster vid bokningstillfället. Detta är också ett tillfälle för dig att ställa viktiga frågor såsom syftet med resan och vilka de kommer att ha med sig.

    Tanken är att ställa rätt förväntningar, så att du kan leverera en riktigt bra upplevelse.
    Abhay,
    San Francisco

    Före ankomst: Den svåraste delen av resan är ofta att ta sig till destinationen, så tydlig incheckningsinformation är nyckeln till att hjälpa dina gäster att få en stressfri ankomst. När du väl har lagt till dina självincheckningsinstruktioner i avsnittet "Information för gäster" under fliken Annonser, kommer de att göras tillgängliga för gäster under deras flik Resor tre dagar före ankomsten. De inkluderas också i deras ankomstguide 48 timmar före incheckning, tillsammans med vägbeskrivning till ditt boende och wifi-information.

    Vid incheckning: Om du inte kommer att vara där personligen för att visa runt gästerna, se till att de har tillgång till en husmanual som inkluderar information som är unik för ditt boende – t.ex. hur man använder multimediasystemet, luftkonditioneringen, spisen, wifi eller något annat som kommer att hjälpa dem att njuta av sin vistelse.

    Efter den första nattens vistelse: Många värdar säger att de gillar att hålla kontakten med gäster under deras vistelse. Det är bra att vara proaktiv och fråga om allt är bra.

    Före utcheckning: Det är bra att påminna gäster om när de ska checka ut, var nyckeln ska lämnas och vad de måste göra i boendet innan de lämnar det, t.ex. ta ut soporna.

    Efter avresa: Vissa värdar gillar att skicka ett meddelande för att tacka gäster för deras vistelse. Det är en god idé att ge dina gäster ett omdöme direkt också – detta uppmanar dem att skriva ett omdöme i gengäld, medan detaljerna om vad som gjorde deras vistelse bra fortfarande är färska i deras minne.

    Huvudpunkter

    • Att kommunicera med gästerna vid viktiga tillfällen visar att du bryr dig

    • Att använda Airbnbs meddelandeverktyg hjälper till att automatisera kommunikation

    • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att göra dina första gäster nöjda
    Airbnb
    8 jan. 2020
    Var detta till hjälp?