Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Grundregler för gäster

    Ett nytt system som kräver att gäster respekterar ditt boende och följer husregler.
    Av Airbnb den 16 nov. 2022
    2 minuters läsning
    Uppdaterad 16 nov. 2022

    Huvudpunkter

    • Grundregler håller gäster ansvariga inom tre områden: renlighet, kommunikation och husregler

    • Upprepade överträdelser leder till konsekvenser för gäster

    • Spela upp ett särskilt videomeddelande till värdar från vår VD Brian Chesky

    I år slutade 84 % av Airbnb-bokningar mellan januari och juni med ett femstjärnigt omdöme. Ni har ansträngt er mycket för att ta hand om gäster, och vi vill se till att ta hand om er också.

    För att säkerställa att gäster respekterar ditt boende inför vi grundregler – en ny uppsättning verkställbara standarder som alla gäster måste följa. De är enkla och tydliga, och vi visar dem för alla gäster innan de bokar.

    Ange tydliga regler för gäster

    Grundregler kräver att gäster respekterar ditt boende, följer dina husregler och meddelar dig omedelbart om det skulle uppstå problem.

    Dessa förväntningar är ingen nyhet, men vårt system för upprätthållande är det. Grundregler går hand i hand med vår uppdaterade omdömesprocess, som kommer att samla in mer information från värdar och gäster efter varje vistelse.

    Om en gäst till exempel lämnar dina mattor smutsiga och du rapporterar problemet, antingen genom att ge ett lågt renlighetsbetyg i omdömesprocessen eller genom att kontakta kundtjänst, kommer vi att hålla gästen ansvarig.

    Om gäster bryter mot grundreglerna får de en varning första gången. Om problemen kvarstår kan de komma att stängas av eller tas bort från Airbnb. Få mer information

    Se till att dina husregler efterlevs

    Husregler har alltid varit ett sätt för dig att ställa förväntningar på gäster från början. Med grundregler kommer alla husregler du väljer från listan nedan att upprätthållas när det gäller:

    • Husdjur
    • Händelser
    • Rökning
    • Vaping och e-cigaretter (ny)
    • Tysta timmar (ny)
    • In- och utcheckningstider (ny)
    • Maximalt antal gäster (ny)
    • Kommersiell fotografering och filmning (ny)

    Dina husregler visas även mer framträdande på fyra ställen: på din annonssida, på bekräftelseskärmen när gäster bokar ditt boende och i e-postmeddelandet Packa dina väskor och Ankomstguiden som gäster får före sin resa.

    Om du meddelar en gäst att hen har brutit mot dina husregler och det leder till att gästen lämnar ett vedergällningsomdöme, kan du bestrida det omdömet med vår uppdaterade omdömesprocess.

    Upprätthållande av renlighet och kommunikation

    Med grundregler gäller samma process för att upprätthålla renlighet och kommunikation. Du kan rapportera problem med renlighet och kommunikation i den nya omdömesprocessen, eller ta kontakt med kundtjänst.

    Om du skriver ytterligare, rimliga husregler eller krav vid utcheckning kommer gästen att informeras om dessa regler innan de bokar en vistelse.

    Grundregler utvecklades som ett direkt resultat av din feedback. Vi hoppas att du fortsätter att dela dina idéer med oss.

    Få mer information om Airbnbs vinteruppdatering 2022

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Grundregler håller gäster ansvariga inom tre områden: renlighet, kommunikation och husregler

    • Upprepade överträdelser leder till konsekvenser för gäster

    • Spela upp ett särskilt videomeddelande till värdar från vår VD Brian Chesky
    Airbnb
    16 nov. 2022
    Var detta till hjälp?