Hoppa till innehåll

Få hjälp om du tror att du betalat för en bedräglig bokning

Använd det här formuläret för att berätta om en ekonomisk förlust om du betalat för en bedräglig bokning via bank eller banköverföring, MoneyGram eller annan direkt betalningsmetod.
Vad det här formuläret inte är till för
Använd inte detta formulär om en värd eller gäst bad dig att betala utanför Airbnb och du inte förlorade några pengar. Istället kan du rapportera meddelandet där förfrågan uppstod. Lär dig hur
Vad du behöver
Dokumentation av din betalning (Ex: kontoutdrag)
Dokumentation av värdens meddelanden (Ex: E-post)
Vad du kan förvänta dig
  • När du har fyllt i formuläret får du en e-postbekräftelse med ett ärendenummer.
  • En medlem av vårt team kommer att tilldelas ditt ärende—vi gör vårt bästa för att ta kontakt med dig inom 48 timmar.
  • Vi kan inte garantera att du kommer att kunna få tillbaka dina pengar, men vi gör vårt bästa för att ta reda på vad som hänt och rekommendera nästa steg.