Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Guide • Gäst

AirCover för gäster

Denna artikel har översatts automatiskt.

Alla bokningar av boenden inkluderar AirCover för gästerna. Om det finns ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till jämförbart pris. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.

Om något inträffar är det bäst för din värd att kontakta dig. Det är troligt att hen kommer att kunna fixa det. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att informera om situationen.

Värdavbokningar

Om din värd avbokar före incheckning hjälper vi dig att boka om. Vårt team kan hjälpa dig att hitta ett liknande ställe, med tanke på läge och bekvämligheter, baserat på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.

Läs mer om vad du kan förvänta dig om din värd avbokar din bokning.

Det gick inte att checka in

När du har en bekräftad bokning kommer du att ha din värds e-postadress och telefonnummer i meddelandetråden för din resa. Om du inte kan komma in på ditt Airbnb-boende vid ankomsten och din värd inte svarar eller inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende, beroende på tillgänglighet, till ett jämförbart pris. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.

Kolla in vad du ska göra härnäst om du inte kan komma i kontakt med din värd.

Felaktiga annonser

Om annonsen skiljer sig avsevärt än annonserat är din värd en bra resurs för att åtgärda problemet. Om boendet skiljer sig avsevärt från utannonserat och din värd inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till ett jämförbart pris, beroende på tillgänglighet. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.

Säkerhetslinje dygnet runt

Om du någonsin känner dig otrygg finns vi här för att hjälpa dig att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsagenter som hjälper dig med dina säkerhetsproblem eller kopplar dig direkt till lokala nödmyndigheter, dag eller natt.

Behöver du nå oss? Kontakta oss via telefon, mail eller chatta.

Så fungerar AirCover för gäster

AirCover för gäster ger stöd för allvarliga problem med din bokning av boende (t.ex. Värden annullerar din bokning före incheckning) eller under din vistelse (t.ex. Uppvärmningen fungerar inte på vintern, boendet har färre sovrum än annonserat, det är en annan typ av boende - ett privat rum istället för ett helt boende, en stor annonserad bekvämlighet som pool eller kök saknas), men det inkluderar inte mindre olägenheter, som en trasig brödrost.

Det är bäst att ta kontakt med din värd vid problem. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att informera om situationen.

Om ett problem uppstår under din vistelse:

  1. Ta foton eller videoklipp av problemet, om du kan.
  2. Kontakta din värd inom 72 timmar efter att ha upptäckt problemet och beskriv problemet för hen för att se om hen kan lösa det.
  3. Om din värd inte kan lösa problemet eller inte svarar alls ska du kontakta oss så snart som möjligt.
  4. Vi granskar det och om vi upptäcker att det är ett problem som stöds av AirCover för gäster och du vill lämna boendet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende, beroende på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.

AirCover för gäster är inte en försäkring. Den täcker inte reserelaterade problem (exempel: Din resa är försenad på grund av en storm, ditt bagage skadas av din transportör). Läs mer här

Är du värd kan du lära dig mer om AirCover för värdar och de senaste förbättringarna vi har gjort.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Så gör du

    Få hjälp eller kontakta Airbnbs kundtjänst

    De flesta värdar och gäster kan snabbt lösa problem på egen hand. Ta reda på olika sätt att få den hjälp du behöver före, under eller efter en resa.
  • Så gör du • Gäst

    Om din värd avbokar din bokning av ett boende

    Om din bokning avbokas av din värd får du en fullständig återbetalning. Om din avbokning faller inom 30 dagar innan incheckning hjälper vi dig även att boka om till ett liknande boende, beroende på tillgänglighet, till jämförbart pris.
  • Så gör du • Gäst

    Om du har ett problem under din bokning

    Om något oväntat dyker upp under din vistelse ska du skicka ett meddelande till din värd för att diskutera en lösning först. Det är troligt att de kommer att kunna hjälpa dig att åtgärda problemet. Om din värd inte kan hjälpa dig eller om du vill begära en återbetalning kan vi hjälpa till.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem