Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Guide • Gäst

AirCover för gäster

Denna artikel har översatts automatiskt.

Varje bokning av boende inkluderar AirCover för gäster. Om det finns ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa finns vi här för att hjälpa till.

Vi hjälper dig att boka om eller ger dig en fullständig eller delvis återbetalning

Här kan vi hjälpa till:

Vårt team kan hjälpa dig att hitta ett liknande boende, med hänsyn till läge och bekvämligheter, baserat på tillgänglighet till jämförbara priser. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig eller delvis återbetalning, inklusive serviceavgifter.

Så fungerar AirCover för gäster

AirCover för gäster ger stöd för allvarliga problem med din bokning av boende, till exempel:

  • Värden avbokar din bokning före incheckning
  • Värmen fungerar inte på vintern
  • Boendet har färre sovrum än vad som anges
  • Det är en annan typ av boende – ett privat rum istället för ett helt boende
  • En viktig annonserad bekvämlighet, såsom en pool eller ett kök, saknas

AirCover för gäster inkluderar inte fler mindre olägenheter, som en trasig brödrost.

Lösa problem under din vistelse

Din värd är din bästa kontaktperson att kontakta om något dyker upp. Du kan skicka ett meddelande direkt till din värd för att meddela honom eller henne om vad som händer. Om ett problem uppstår under din vistelse:

  1. Dokumentera problemet: Ta foton eller videor som bevis.
  2. Kontakta din värd: Meddela din värd inom 72 timmar efter upptäckten, beskriv problemet och sök en lösning.
  3. Kontakta oss: Om din värd inte svarar eller inte kan lösa problemet ska du kontakta oss omedelbart.
  4. AirCover för gäster: Om problemet täcks av AirCover för gäster och du vill lämna boendet hjälper vi dig att hitta ett jämförbart boende baserat på tillgänglighet och pris. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om får du en fullständig eller delvis återbetalning.

24-timmars säkerhetslinje

Behöver du nå oss? Kontakta oss via telefon, e-post eller chatt.

Om du någonsin känner dig otrygg finns vi här för att hjälpa dig att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsagenter som hjälper dig med dina säkerhetsproblem eller direkt kopplar dig till lokala räddningstjänster, dag som natt.

AirCover för gäster är inte en försäkring. Den täcker inte reserelaterade problem (exempel: Din resa är försenad på grund av en storm, eller ditt bagage är skadat av din transportör). Läs mer om AirCover för gäster och resor, bokningar eller boendeskyddsförsäkring.

Om du är värd kan du läsa mer om AirCover för värdar och de förbättringar vi har gjort.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Community-policy

    Grundregler för boendevärdar

    Läs våra grundregler för boendevärdar.
  • Så gör du • Gäst

    När du får din återbetalning

    Även om de utfärdas nästan omedelbart och de flesta återbetalningar anländer inom 15 dagar, så kan det för vissa betalningsmetoder och regioner ta längre tid.
  • Så gör du • Värd

    AirCover för värdar

    AirCover för värdar är ett program som inkluderar identitetsverifiering för gäster, granskning av bokningar, egendomsskydd för värdar på 3 miljoner USD, ansvarsförsäkring för värdar på 1 miljon USD, ansvarsförsäkring för upplevelser på 1 miljon USD och en trygghetslinje dygnet runt.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem