Alla bokningar av boenden inkluderar AirCover för gästerna. Om det finns ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till jämförbart pris. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.
Om något inträffar är det bäst för din värd att kontakta dig. Det är troligt att hen kommer att kunna fixa det. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att informera om situationen.
Om din värd avbokar före incheckning hjälper vi dig att boka om. Vårt team kan hjälpa dig att hitta ett liknande ställe, med tanke på läge och bekvämligheter, baserat på tillgänglighet till jämförbar prissättning. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.
Läs mer om vad du kan förvänta dig om din värd avbokar din bokning.
När du har en bekräftad bokning kommer du att ha din värds e-postadress och telefonnummer i meddelandetråden för din resa. Om du inte kan komma in på ditt Airbnb-boende vid ankomsten och din värd inte svarar eller inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende, beroende på tillgänglighet, till ett jämförbart pris. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter.
Kolla in vad du ska göra härnäst om du inte kan komma i kontakt med din värd.
Om annonsen skiljer sig avsevärt än annonserat är din värd en bra resurs för att åtgärda problemet. Om boendet skiljer sig avsevärt från utannonserat och din värd inte kan lösa problemet hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till ett jämförbart pris, beroende på tillgänglighet. Om ett liknande ställe inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning.
Om du någonsin känner dig otrygg finns vi här för att hjälpa dig att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsagenter som hjälper dig med dina säkerhetsproblem eller kopplar dig direkt till lokala nödmyndigheter, dag eller natt.
Behöver du nå oss? Kontakta oss via telefon, mail eller chatta.
AirCover för gäster ger stöd för allvarliga problem med din bokning av boende (t.ex. Värden annullerar din bokning före incheckning) eller under din vistelse (t.ex. Uppvärmningen fungerar inte på vintern, boendet har färre sovrum än annonserat, det är en annan typ av boende - ett privat rum istället för ett helt boende, en stor annonserad bekvämlighet som pool eller kök saknas), men det inkluderar inte mindre olägenheter, som en trasig brödrost.
Det är bäst att ta kontakt med din värd vid problem. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att informera om situationen.
Om ett problem uppstår under din vistelse:
AirCover för gäster är inte en försäkring. Den täcker inte reserelaterade problem (exempel: Din resa är försenad på grund av en storm, ditt bagage skadas av din transportör). Läs mer här.
Är du värd kan du lära dig mer om AirCover för värdar och de senaste förbättringarna vi har gjort.