Varje bokning av boende inkluderar AirCover för gäster. Om det finns ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa finns vi här för att hjälpa till.
Här kan vi hjälpa till:
Vårt team kan hjälpa dig att hitta ett liknande boende, med hänsyn till läge och bekvämligheter, baserat på tillgänglighet till jämförbara priser. Om ett liknande boende inte är tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om, ger vi dig en fullständig eller delvis återbetalning, inklusive serviceavgifter.
AirCover för gäster ger stöd för allvarliga problem med din bokning av boende, till exempel:
AirCover för gäster inkluderar inte fler mindre olägenheter, som en trasig brödrost.
Din värd är din bästa kontaktperson att kontakta om något dyker upp. Du kan skicka ett meddelande direkt till din värd för att meddela honom eller henne om vad som händer. Om ett problem uppstår under din vistelse:
Behöver du nå oss? Kontakta oss via telefon, e-post eller chatt.
Om du någonsin känner dig otrygg finns vi här för att hjälpa dig att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsagenter som hjälper dig med dina säkerhetsproblem eller direkt kopplar dig till lokala räddningstjänster, dag som natt.
AirCover för gäster är inte en försäkring. Den täcker inte reserelaterade problem (exempel: Din resa är försenad på grund av en storm, eller ditt bagage är skadat av din transportör). Läs mer om AirCover för gäster och resor, bokningar eller boendeskyddsförsäkring.
Om du är värd kan du läsa mer om AirCover för värdar och de förbättringar vi har gjort.