Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Så utbildar vi gäster om reseförsäkring just nu

    Så utbildar vi gäster om reseförsäkring just nu

    Det här gör vi för att hjälpa till att stödja värdar och öka bokningstryggheten.
    Av Airbnb den 6 maj 2020
    2 minuters läsning
    Uppdaterad 6 maj 2020

    Huvudpunkter

    • Airbnb lanserade en ny sida om reseförsäkring för gäster

    • Vi samarbetar med välrenomerade reseförsäkringsförmedlare för att göra det enklare för gäster att överväga reseförsäkring

    • Vi arbetar också med att hitta fler alternativ om gäster behöver avboka

    När saker och ting inte går som planerat kan det hjälpa att ha en reseförsäkring. Om gäster köper reseförsäkring före en resa kan det skydda dem mot oväntade utgifter som uppkommer vid t.ex. avbokning av resor, hjälp i nödsituationer och förlorat eller skadat bagage.

    För att stödja värdar och gäster börjar vi utbilda gäster om värdet av reseförsäkring – och var de kan köpa en. Det är bara det första av många steg vi tar för att stilla värdars oro för att deras boende ska avbokas.

    Det här är vad vi gör:

    Utbildning av gäster om reseförsäkring. För gäster som överväger att köpa reseförsäkring har vi lanserat en reseförsäkringssida med information om de många fördelarna.

    • Denna information kommer att presenteras för varje gäst som bokar en vistelse
    • Vi har också publicerat flera artiklar i hjälpcentret som behandlar vanliga frågor, t.ex. om reseförsäkring täcker anspråk relaterade till COVID-19

    Samarbete med resebranschen. Vi samarbetar med reseförsäkringsleverantörer för att hitta sätt för gäster att jämföra erbjudanden och köpa en reseförsäkring som passar deras behov.

    • Även om individuella behov kan variera finns det ett brett utbud av förmåner för resenärer att överväga
    • Dessa kan omfatta täckning för avbokning eller avbrott av resor, sjukvårdskostnader, hjälp i nödsituationer, förlorat eller skadat bagage, samt täckning för "avbokning av alla anledningar"

    Hitta andra alternativ för värdar vid avbokning. Vi återkommer med fler svar under de kommande månaderna.

    • Vi vill se till att värdar inte förlorar intäkter när avbokningar görs av skäl som anses vara gästens ansvar
    • Vi samarbetar med försäkringsbranschen för att skapa vägar för gäster att köpa reseförsäkring – först i USA och Kanada, och sedan i andra jurisdiktioner runt om i världen
    • Vår policy gällande förmildrande omständigheter gör det möjligt för värdar och gäster att avboka berättigade bokningar utan kostnad eller påföljder – vi kommer att utvärdera policyn för att bättre anpassa den till värdars förväntningar

    Som alltid, tack för att du är värd och en viktig del av Airbnbs community. För att stödja värdar och gäster fortsätter vi att utbilda gäster om värdet av reseförsäkring och andra åtgärder de kan vidta för att skydda sin resa. Bokmärk gärna Airbnb.com/COVID och återkom snart för fler uppdateringar.

    All information tillhandahålls i allmänt utbildningssyfte, och Airbnb erbjuder för närvarande inte reseförsäkring och stödjer heller inte produkter eller tjänster från reseförsäkringsbolag, resebyråer eller mäklare.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Airbnb lanserade en ny sida om reseförsäkring för gäster

    • Vi samarbetar med välrenomerade reseförsäkringsförmedlare för att göra det enklare för gäster att överväga reseförsäkring

    • Vi arbetar också med att hitta fler alternativ om gäster behöver avboka

    Airbnb
    6 maj 2020
    Var detta till hjälp?