Hoppa till innehåll
Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Vad värdar behöver veta om Airbnbs tillkännagivande

    Vi har infört över 100 ändringar – från en ny hemsida för värdar till en snabbare inkorg.
    Av Airbnb den 24 maj 2021
    26 minuters video
    Uppdaterad 25 maj 2021

    Huvudpunkter

    • Vi tror att vi står inför stora förändringar inom resandet och vi vill hjälpa dig att förbereda dig

    • Vi presenterade en omfattande uppgradering av vår app, webbplats, policyer, med mera

    • Ändringarna omfattar förbättrad kundtjänst, bättre meddelandeverktyg och en automatisk ankomstguide för gäster

    Nu när många ställen över hela världen börjar öppna upp igen förväntar vi oss den största reseåterhämtningen på ett århundrade. För att hjälpa dig att förbereda dig presenterade Airbnbs VD Brian Chesky en ny rapport om de trender som kommer att forma framtidens resande.

    Han avslöjade också mer än 100 nya verktyg, funktioner och uppgraderingar till Airbnb som kommer att hjälpa värdar över hela världen att dra nytta av denna unika möjlighet. Kolla in videoklippet ovan för Brians tillkännagivande med mer information.

    Det genomgående temat för alla dessa förändringar är att göra saker och ting enklare:

    • Enklare för gäster att bli inspirerade, hitta det perfekta boendet och boka snabbt med nya funktioner som flexibla destinationer och flexibla datum
    • Enklare för nya värdar att komma igång i några enkla steg genom förbättrad support och hjälpsamma resurser
    • Och viktigast av allt – efter ett år då värdskapet var svårare än någonsin – lättare för värdar att hantera sina dagliga uppgifter, glädja varje gäst och nå framgång på Airbnb

    Förstå några av de viktigaste förändringarna

    Nu när många värdar förbereder sig för en ökad efterfrågan på resor ville vi göra våra verktyg och funktioner mer kraftfulla, mer intuitiva och lättare att använda. Här är några av de spännande förbättringar vi har gjort:

    En mer intuitiv och konsekvent app och webbplats
    Vi har gjort några viktiga ändringar i huvudnavigeringsknapparna i Airbnb-appen och på webbplatsen för att göra det lättare att hitta det du behöver. Efter att ha fått massor av feedback från värdar angående detta har vi också gjort användarupplevelsen i vår app och på webbplatsen densamma, så att du ser samma knappar och flikar, oavsett vilken enhet du använder.

    Ta reda på vad som har ändrats

    Fliken Idag: din nya startsida för värdskap
    Som en del av denna uppdatering har vi också lagt till en helt ny hemmabas för värdar, fliken Idag. Fliken Idag visar de viktigaste uppgifterna, påminnelserna och uppdateringarna på ett och samma ställe och hjälper dig att hantera dina dagliga uppgifter som värd från en och samma skärm.

    Tidigare har värdar berättat för oss att det tog för lång tid att hitta det de behövde. Med fliken Idag finns det en skärm tillgänglig från alla enheter som du snabbt och enkelt kan kontrollera för att hålla koll på dina bokningar, begäran, förfrågningar, nyheter och påminnelser.

    Läs om din nya hemmabas

    En bättre och snabbare inkorg
    Alla bra värdar vet att en 5-stjärnig vistelse börjar med bra kommunikation med gästerna. Din inkorg är en avgörande del av din verktygslåda som värd, och vi har infört några viktiga uppdateringar för att göra den bättre.

    Den nya inkorgen är upp till tio gånger snabbare och innehåller viktiga funktioner som sökning och filtrering så att du snabbt kan hitta viktiga meddelanden. Vi har också lagt till tidsbesparande verktyg som schemalagda meddelanden och snabba svar för att hjälpa dig att automatisera och förenkla din värdskapsrutin.

    Upptäck mer om dessa uppdateringar

    Nya, automatiska ankomstguider för gäster
    Incheckning kan vara ett avgörande ögonblick för alla bokningar. Den feedback vi har fått från värdar säger att det kan vara tråkigt och tidskrävande att hantera incheckningar.

    Denna månad lanserar vi ett nytt verktyg som automatiskt placerar den viktigaste incheckningsinformationen för varje bokning längst upp på din gästs flik Resor 48 timmar före incheckning.

    Kolla in den nya ankomstguiden och gör dig redo

    Förbättrad kundtjänst
    Våra kundtjänstverktyg och Airbnbs supportspecialister utgör ryggraden i vårt förhållande till värdar. Baserat på er feedback håller vi på att se över kundtjänstupplevelsen för att bättre kunna betjäna er.

    Detta inkluderar mer än en fördubbling av antalet supportspecialister sedan denna tid förra året, prioritering av empati i vår kommunikation i hjälpcentret och att göra våra policyer mer transparenta och konsekventa. Vi arbetar också för att erbjuda dedikerad hjälp för Superhosts från och med den 30 september 2021 i Nordamerika, och en global lansering under 2021.

    Läs mer om vår utökade kundtjänst

    Dessa ändringar är bara en handfull av de fler än 100 förbättringar som vi presenterar denna månad. Vi uppmuntrar dig att kolla in den fullständiga listan över uppgraderingar, prova de nya verktygen och funktionerna och ge oss feedback om hur vi kan fortsätta att förbättra oss.
    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Vi tror att vi står inför stora förändringar inom resandet och vi vill hjälpa dig att förbereda dig

    • Vi presenterade en omfattande uppgradering av vår app, webbplats, policyer, med mera

    • Ändringarna omfattar förbättrad kundtjänst, bättre meddelandeverktyg och en automatisk ankomstguide för gäster

    Airbnb
    24 maj 2021
    Var detta till hjälp?