Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Uppdatering om COVID-19
    Välj en bokning från sidan Resor för att få information om avboknings- och återbetalningsalternativ.Vår policy gällande förmildrande omständigheter gäller endast vissa bokningar.Om ditt incheckningsdatum är efter den 15 juli kan du återkomma hit den 15 juni 2020 för att få en uppdatering.

    Hur kan jag läsa och skicka meddelanden?

    Utbyten av meddelanden på Airbnb börjar när en gäst ställer en fråga eller gör en bokningsförfrågan. Därefter kommer alla meddelanden som rör denna fråga eller bokningsförfrågan att visas i din inkorg.

    För att läsa eller skicka meddelanden måste du vara inloggad på ditt Airbnb-konto och du kan endast skicka 30 meddelanden inom en 24-timmarsperiod.

    För att läsa eller skicka ett meddelande

    1. Gå till dina Meddelanden
    2. Välj Resande eller Värdskap
    3. Klicka på en meddelandetråd för att läsa befintliga meddelanden eller skicka ett nytt

    För att ta bort ett meddelande från din inkorg

    1. Gå till dina Meddelanden
    2. Klicka på Resande eller Värdskap
    3. Håll markören över meddelandetråden som du vill ta bort och välj Arkivera.

    För att läsa ett meddelande du arkiverat kan du klicka på rullgardinsmenyn ovanför dina meddelanden och välja Arkiverade.

    Mer information

    Om ett meddelande får dig att känna dig obekväm eller om någon försöker få dig att betala utanför Airbnb ska du klicka på flaggikonen bredvid meddelandet för att låta oss veta om det.

    När du klickar på ett meddelande kan du läsa konversationen och även hitta följande information (antingen på sidan om du använder en dator, eller genom att klicka på länken Detaljer högst upp i meddelandena om du använder Airbnb-appen):

    • Värd- eller gästprofiler, inklusive antal omdömen, verifieringar och beskrivning
    • Information om bokning och betalning, t.ex. datum för frågan, antal gäster och prisspecifikation
    • Händelser, t.ex. bokningsbekräftelser, förhandsgodkännanden och specialerbjudanden, som anges i konversationers tidslinje
    • Eventuella åtgärder som krävs från din sida, inklusive frågor om bokning eller bokningsförfrågningar (du återfinner en uppmaning högst upp på sidan ovanför konversationen)

    Värdar kan också se information om hur mycket gästen betalar och vad hen kommer att tjäna, tillsammans med en ögonblicksbild av sin kalender.

    Fick du den hjälp du behövde?