Hoppa till innehåll
Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Hur kan jag läsa och skicka meddelanden?

    Utbyten av meddelanden på Airbnb börjar när en gäst ställer en fråga eller gör en bokningsförfrågan. Därefter kommer alla meddelanden som rör denna fråga eller bokningsförfrågan att visas i din inkorg.

    För att läsa eller skicka meddelanden måste du vara inloggad på ditt Airbnb-konto och du kan endast skicka 25 meddelanden inom en 24-timmarsperiod.

    För att läsa eller skicka ett meddelande

    1. Gå till dina Meddelanden
    2. Klicka på en meddelandetråd för att läsa befintliga meddelanden eller skicka ett nytt

    För att ta bort ett meddelande från din inkorg

    1. Gå till dina Meddelanden
    2. Öppna meddelandetråden du vill arkivera
    3. Håll markören över arkivikonen nära toppen av sidan och klicka på Arkivera
    4. För att läsa ett meddelande du har arkiverat kan du klicka på rullgardinsmenyn ovanför dina meddelanden och välja Arkiverade konversationer.

    Vad mer att veta

    När du klickar på ett meddelande kan du läsa konversationen och även hitta följande information i panelen Detaljer:

    • En länk till användarens profil inklusive antal omdömen, verifieringar och beskrivning
    • Boknings- och betalningsinformation såsom datum för frågan, antal gäster och översikt över prisinformation
    • Händelser såsom bokningsbekräftelser, förhandsgodkännanden och specialerbjudanden som noteras i konversationernas tidslinje
    • Om du är värd kan du ta reda på mer om hur du hanterar dina gästmeddelanden

    Obs: Om ett meddelande får dig att känna dig illa till mods, eller om en annan användare försöker få dig att betala utanför Airbnb, kan du underrätta oss genom att klicka på flaggikonen bredvid meddelandet. Observera att denna funktion endast finns tillgänglig på Airbnbs webbplats och inte i appen.

    Fick du den hjälp du behövde?

    Relaterade artiklar