Kontakta värdar
Att kontakta värdar är lika enkelt som att skicka ett snabbt meddelande på Airbnb för att låta dem veta att du är intresserad av deras boende eller upplevelse.
Av trygghets- och sekretesskäl får gäster och värdar endast varandras telefonnummer efter det att en bokning är bekräftad. Läs mer om varför det är bra att hålla kommunikation och transaktioner på Airbnb.
Före en bokning
Du kan kolla in boendet och klicka eller trycka på Kontakta värd för att skicka ett meddelande. Proffstips: Om du vill fråga om specifika bokningsuppgifter kan du ange datum och antal gäster för resan innan du trycker på Kontakta värd (du kan inte skicka ett meddelande om du inte har valt datum).
Efter att din resa eller upplevelse har bekräftats
Om du har en godkänd bokning eller bekräftad upplevelse kan du nå värden genom att gå till Resor, hitta bokningen och kontakta värden därifrån. Om du har några medresenärer kan du bjuda in dem att delta i bokningen.
Efter att din resa eller upplevelse har slutförts
Behöver du följa upp med en värd efter resan? Du kan skicka ett meddelande till din värd via Inkorgen.
Om du har betalningsproblem som behöver lösas kan du göra det via Lösningscentret.
Obs: Du kan skicka 25 meddelanden per dag eller 10 meddelanden per timme. Bara du, och inga andra gäster i sällskapet, kan skicka meddelanden till värdar via din meddelandetråd.
Relaterade artiklar
- Gäst
Om din värd inte svarar
När du väl har en bekräftad bokning hittar du värdens telefonnummer i meddelandetråden för din bokning. - Gäst
När du ska skicka ett meddelande till din värd
Du kan boka utan att kontakta värden i förväg, men det är en bra idé att skicka ett meddelande till värden om du har frågor. - Gäst
Betala och kommunicera via Airbnb
När du betalar och kommunicerar via Airbnb hjälper det till att skydda dig genom alla våra värd- och gästskyddsåtgärder.