Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Värd

Svara på en gästs reseändringsförfrågan

Ibland behöver gäster lite flexibilitet. Om någon vill ändra en bekräftad bokning (t.ex. lägga till eller dra ifrån nätter, välja andra datum, lägga till eller ta bort gäster) ska hen skicka en reseändringsförfrågan till dig. 

Ändra eller avboka inga bokningar på gästers vägnar – du kan äventyra din ställning som värd. Informera dem istället om att de kan göra det själva. Gäster kan också ändra sin bokning via länken i e-postbekräftelsen.

Svara på din gästs reseändringsförfrågan

Öppna dina meddelanden med din gäst och hitta Visa förfrågan. Om du godkänner ändringarna tillämpas de automatiskt och din gäst debiteras eller återbetalas vid behov.

Om de föreslagna ändringarna inte fungerar kan du avböja förfrågan. Om du kan förse gästen med andra ändringar kan du skicka ett meddelande till hen för att fråga eller skicka en reseändringsförfrågan

Så lång tid har du på dig att svara på en förfrågan

Även om det inte finns någon tidsgräns kan ett snabbt svar på reseändringsförfrågningar hjälpa dig att undvika avbokningar

Då kan gäster skicka en reseändringsförfrågan

Gäster kan skicka reseändringsförfrågningar när en bokning väl har bekräftats och när som helst före utcheckning – även under sin vistelse.

Om du inte kan tillgodose ändringen

Du drabbas inte av några påföljder om du avböjer en förfrågan.

Det är en bra idé att informera din gäst om att du inte kan godkänna den begärda ändringen och varför, till exempel att du har andra planer som krockar med de begärda datumen.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem