Inväntar betalning innebär att en värd har godkänt en gästs bokningsförfrågan, men gästens betalning har inte gått igenom ännu. I de flesta fall innebär detta att gästen behöver uppdatera information om sin betalningsmetod.
När en bokning väntar på betalning:
- Den gäst som gjorde bokningsförfrågan kommer att ha 24 timmar på sig att uppdatera sin betalningsinformation innan bokningen kan bekräftas.
- Om gästen inte uppdaterar sin betalningsmetod inom 24 timmar kommer bokningsförfrågan att dras tillbaka utan konsekvenser för värden eller gästen.
- Värdar har inte längre möjlighet att avböja inväntar betalningsförfrågningar.
- Medan gästen uppdaterar sin betalningsinformation efter att ha skickat en bokningsförfrågan kommer datum att blockeras i värdens kalender i upp till 24 timmar. Detta hjälper oss att förhindra fel, t.ex. att en värd får flera betalningar för förfrågningar från flera gäster för samma datum.
- Om den nuvarande gästen inte bekräftar sin betalningsinformation kommer förfrågan att dras tillbaka och andra gäster kommer att kunna skicka förfrågningar eller förfrågningar om dessa datum.