Varför ombeds värdar att svara inom 24 timmar?
Värdar förväntas svara på bokningsförfrågningar, frågor om bokning och alla andra meddelanden från gäster inom 24 timmar, eftersom snabba svar skapar förtroende för vår värd-community, vilket gör det lättare för gäster att hitta ett boende.
Om du har fått en fråga om bokning eller en bokningsförfrågan hjälper det dig att få en bekräftad bokning om du svarar inom 24 timmar. Gäster som redan har checkat in eller planerar en framtida resa uppskattar också snabba svar.
Vad räknas som ett svar?
Vad som räknas som ett svar är beroende av vilken typ av kommunikation du fick från gästen.
- Om du har en bokningsförfrågan räknas godkännande eller avböjande som ett svar
- Om du har en bokningsförfrågan kan du göra något av följande för att svara inom 24 timmar:
- Förhandsgodkänna bokningen om ditt boende är ledigt
- Skicka ett specialerbjudande för att föreslå olika priser eller datum
- Skicka ett meddelande
- Avböja om du inte kan vara värd
- För alla andra meddelanden från nuvarande eller potentiella gäster, skicka ett meddelande för att hålla uppe din svarsfrekvens
Vad händer om jag inte svarar inom 24 timmar?
Om du inte svarar inom 24 timmar räknas det som ett sent svar, vilket sänker din svarsfrekvens och ökar din svarstid. Din svarsfrekvens kan påverka din annonsplacering i sökresultat.
Läs mer om svarsfrekvens och hur den beräknas.
Relaterade artiklar
- Upplevelsevärd
Upplevelser som involverar transport i Kina
Att vara värd för Airbnb-upplevelser är roligt, men det finns några skyldigheter och regler som gäller för olika aktiviteter. Vi har samlat … Hur använder Airbnb data för att motverka diskriminering på grund av hudfärg?
Få reda på mer om den metod vi använder för att hjälpa till att skapa nya funktioner och policyer för att ta itu med diskriminering baserad …- Värd
Svara på en fråga
Svara inom 24 timmar. Gäster som skickar en fråga eftersöker vanligtvis mer information innan de skickar en bokningsförfrågan.