Det första steget är att leta efter ett e-postmeddelande från Airbnb med information som är specifik för ditt värdkonto. Om du fick en extra utbetalning kommer e-postmeddelandet att innehålla det överskjutande beloppet.
Du behöver inte göra någonting. Det överskjutande beloppet kommer automatiskt att dras från eventuella framtida utbetalningar.
Kontrollera eventuella utbetalningar under Betalda i Intäkter. Beroende på behandlingstiden för den utbetalningsmetod du använder, kom ihåg att ibland kommer utbetalningar till dig på ett annat datum än datumet i Intäkter, vilket anger när vi skickade utbetalningen.
Gå till Intäkter och sedan till Betalda. Det är möjligt att du har fått två eller fler utbetalningar av samma anledning, vilka kan ha skickats med några dagars mellanrum.
Även om utbetalningar är för samma anledning kan beloppen skilja sig något åt. Till exempel:
När vi har betalat ut ett för högt belopp till dig så behåller du beloppet från den senaste utbetalningen, och så drar vi automatiskt av det överskjutande beloppet från andra utbetalningar vi skickat av samma anledning – de som skickades tidigare.
För att hitta avdraget söker du efter en annan radpost under Intäkter med samma orsakskod som utbetalningen som utfärdats flera gånger – förutom att denna gång kommer det utfärdade beloppet att vara negativt för att återspegla ett avdrag.
Avdrag kommer att visas under Kommande om de inte har gjorts ännu, och under Betalda om justeringen redan har gjorts.
Avdrag för extra utbetalningar kommer att listas som lösningsjusteringar i Intäkter. Det här är vad du behöver veta:
Om du för närvarande inte förväntar dig kommande utbetalningar behöver du inte oroa dig – avdraget sker automatiskt när din nästa utbetalning är planerad, även om det inte är än på ett tag.
Detta inträffade på grund av ett fel i betalningshanteringen som vi nu har löst.