Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Värd

Skapa schemalagda meddelanden och skicka dem automatiskt

Want better communication with less effort? Use scheduled messages to save time by automatically sending messages based on triggers like a new reservation, check-in, or check-out.

Personalizing templates with shortcodes

The templates can be personalized with shortcodes, which are placeholders you can choose that automatically fill in guest, reservation, and listing details. You can access shortcodes through a drop-down menu when you compose a message. You’ll also have to add the corresponding information for each shortcode in your listings, such as check-in and checkout times, or else the shortcode will display as unavailable in the message.

Scheduled messages

Common use cases for scheduled messaging and shortcodes (indicated in bold) include:

Sending a thank you message shortly after booking

  • Dear guest first name, thank you for confirming your reservation
  • I am excited to welcome you on check-in date on or after our check-in time, which is check-in time
  • As a reminder, here are our house rules: house rules

Sending a check-in reminder a couple days before the trip starts

  • The listing is at address and here are the directions: directions
  • The wifi network is called wifi name and the password is wifi password
  • Let me know if you need any advice about city

Sending a checkout reminder the morning before the trip ends

  • Quick reminder that checkout is tomorrow (checkout date) any time before checkout time
  • As a reminder, your confirmation code is confirmation code

Shortcodes

The full list of shortcodes includes:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name

You can always choose to skip, customize, or send messages early, and you’ll be able to review a full timeline of every message sent for each reservation.

If you want to send these templates manually instead of automatically, learn more about quick replies.

Skapa ett schemalagt meddelande 

När du skapar och schemalägger ett meddelande för en annons kommer det att tillämpas för aktuella och kommande bokningar. Schemalagda meddelanden skickas i boendets tidszon. Om du ställer in språket i mallen påverkar det även hur dina snabbkoder översätts.

Skapa ett schemalagt meddelande på datorn

  1. Klicka på Meddelanden och sedan på Meny
  2. Under Inställningar klickar du på Schemalagda meddelanden
  3. Klicka på + Nytt meddelande
  4. Namnge mallen
  5. Skriv ditt meddelande och infoga snabbkoder för att anpassa det
  6. Matcha språkinställningarna med ditt meddelande
  7. Välj de annonser detta meddelande gäller för
  8. Välj den åtgärd som utlöser detta meddelande: Bokning bekräftad, Incheckning eller Utcheckning
  9. Välj tiden före eller efter utlösaren för att skicka meddelandet
  10. Klicka på Spara


Messages won’t be scheduled for last minute bookings or short stays where the trigger time is greater or equal to the lead time.

  • If a trigger is set for 2 days before checkout, but the stay is only 1 or 2 days long, the schedule will be skipped.
  • If a trigger is set for 1 day before check-in, but the booking is made last minute the day before check-in, the schedule will be skipped.

Redigera ett schemalagt meddelande

Redigera ett schemalagt meddelande på datorn

  1. Klicka på Meddelanden och sedan på Meny
  2. Under Inställningar klickar du på Schemalagda meddelanden
  3. Klicka på den mall du vill redigera
  4. Gör dina ändringar och klicka på Spara

Granska schemalagda meddelanden för en specifik gäst

Du kan kontrollera tidigare och kommande schemalagda meddelanden genom att granska gästens meddelandetråd och dialogrutan för schemalagda meddelandetrådar.

Granska ett schemalagt meddelande på datorn

  1. Klicka på Meddelanden och välj meddelandetråden med gästen
  2. Bredvid meddelanderutan klickar du på klockikonen för schemalagda meddelanden


You’ll get a list of all scheduled messages that have been sent or skipped, as well as messages that will be sent in the future. If a guest has multiple reservations, each reservation’s timeline is collapsible.

Göra ändringar i ett schemalagt meddelande innan det skickas

Du kan hoppa över, skicka tidigt eller ändra innehållet i ett kommande schemalagt meddelande innan det skickas – utan att ändra mallen.

Granska ett schemalagt meddelande på datorn

  1. Klicka på Meddelanden och välj meddelandetråden med gästen
  2. Klicka på ikonen för schemalagda meddelanden bredvid meddelanderutan
  3. Välj meddelandet för att redigera, eller klicka på Hoppa över eller Skicka nu

Ta bort ett schemalagt meddelande från en annons

Radera ett schemalagt meddelande på datorn

  1. Klicka på Meddelanden och sedan på Meny
  2. Under Inställningar klickar du på Schemalagda meddelanden
  3. Klicka på den mall du vill ta bort annonsen från
  4. Gå till Annonser och klicka på Redigera
  5. Avmarkera annonserna och klicka på Spara


Radera ett schemalagt meddelande för alla annonser

Om du raderar en mall tas alla framtida schemalagda meddelanden bort för alla annonser som är relaterade till mallen.

Radera ett schemalagt meddelande på datorn

  1. Klicka på Meddelanden och sedan på Meny
  2. Under Inställningar klickar du på Schemalagda meddelanden
  3. Välj den mall du vill radera
  4. Skrolla ner och klicka på Radera mall

Hosting with a team or co-host

If you host with a team, team members with guest management permissions will share the same set of scheduled messages, and all messages will be sent from the team owner. Any of the team members will be able to skip and edit upcoming scheduled messages, and create new templates that can be used by the team. Any saved messages you previously created will now be accessible in your team’s shared messages.

If you host with a co-host, your co-host can access your scheduled message history and upcoming message list from each conversation’s message thread, and will be able to skip and edit upcoming scheduled messages. Your co-host will also be able to apply their own templates to your listing, but they won’t be able to view or edit your templates.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Värd

    Skapa och skicka snabba svar till gäster

    Värdar kan skapa snabbsvarsmallar som är personliga med snabbkoder som dynamiskt fyller i gäst-, boknings- och boendeuppgifter.
  • Värd

    Bekräfta bekvämligheter

    Det är mer sannolikt att gäster överväger ett ställe att bo på när annonsuppgifterna är korrekta och uppfyller en grundläggande nivå av prof…
  • Värd

    Vad är uppgiftsmallar?

    Uppgiftsmallar låter dig ställa in en checklista med steg och fördefiniera uppgiftsinställningar som du kan använda när du skapar uppgifter …
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem