Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Community-policy

Bekämpning av hat, trakasserier och diskriminering

Vi vill att våra värdar och gäster ska ha vistelser och upplevelser som är fria från trakasserier och diskriminering.

Vad vi inte tillåter

  • Mobbning och trakasserier: Ingen bör utsättas för oönskat beteende, såsom mobbning, nätmobbning, trakasserier eller förföljelse.
  • Diskriminerande vägran att tillhandahålla tjänster: Värdar får inte vägra att tillhandahålla tjänster till en gäst eftersom gästen tillhör en viss grupp eller kategori, t.ex. ras eller religion, enligt förklaringen i vår antidiskrimineringspolicy.
  • Diskriminerande särbehandling: Värdar bör inte tillämpa olika behandling, regler eller beteenden på en gäst på grund av att gästen tillhör en skyddad grupp.
  • Farligt språk: Ingen bör utsättas för språk som uppmanar till skada, avhumaniserar eller hävdar att en individ är ett hot eller en fysisk fara för andra eftersom den individen tillhör en skyddad grupp.
  • Förolämpningar, hatpropaganda eller nedsättande språk: Ingen bör utsättas för skadligt språk relaterat till en annan persons medlemskap i en skyddad grupp, såsom uttryck för förakt, avsky eller fysiska, mentala eller moraliska brister.
  • Deadnaming eller felkönande: Personer som identifierar sig som transpersoner bör inte hänvisas till med det namn eller pronomen som de använde innan transitionen om de informerar andra om att de använder ett annat namn och pronomen efter transitionen.
  • Kodat språk eller mikroaggressioner: Ingen bör utsättas för fraser som är djupt rotade samhällsstereotyper baserade på medlemskap i en skyddad grupp.
  • Hatfulla, diskriminerande eller stötande bilder, symboler eller föremål: Ingen bör utsättas för bilder som kränker en religion eller en kultur, bilder som innehåller nedsättande/kodat språk eller symboler, logotyper eller paroller knutna till extremistiska grupper eller hatgrupper.

Vi finns här för att hjälpa

Kontakta oss om du bevittnar eller upplever ett beteende som strider mot våra policyer.

Dessa riktlinjer omfattar inte alla tänkbara scenarier utan är utformade för att ge allmän vägledning om Airbnbs community-policyer.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Gäst

    Rapportering och blockering

    Välj konversationen med personen du vill rapportera eller blockera och följ instruktionerna.
  • Gäst

    Vara en hänsynsfull gäst

    Från att dela din berättelse i avsnittet om dig själv till att lämna ärliga omdömen – att få kontakt med andra medlemmar av vår community är…
  • Hur avbokar jag min upplevelsebokning?

    När du väl har gått igenom avbokningsprocessen kommer du att kunna granska återbetalningsbeloppet innan du slutför ändringen.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem