Så gör du
•
Värd
När en gäst inte dyker upp på sin bokning
När en gäst inte dyker upp på sin bokning
Du var redo för gäster, men de dök inte upp. Oroa dig inte, vi släpper utbetalningen för en avbokad bokning enligt vad som beskrivs i avbokningspolicyn.
Om detta är första gången du är värd kan vi komma att hålla kvar utbetalningen i 30 dagar efter det att bokningen bekräftades. Läs mer om utbetalningar
Håll kontakten
Det är en bra idé att kontakta dina gäster innan de anländer. Du hittar deras uppgifter i resplanen.
- Meddelande via Airbnb: Leta reda på dina gästers meddelande och skriv till dem. Meddelandepåminnelser skickas till deras e-postadress och som påminnelser i Airbnb-appen
- Telefon: Telefonnummer listas i Bokningar
Tänk på att många gäster inte har tillgång till en telefon när de reser, eller kan råka ut för förseningar som påverkar deras ankomsttid.
Hjälpte denna artikel?
Relaterade artiklar
- Värd
Om en gäst inte svarar på din reseändringsförfrågan
Om du inte hör något från gästen och din förfrågan är viktig eller brådskande kan du skicka ett meddelande som påminner hen om att godkänna … - Värd
Om en gäst får dig att känna dig illa till mods
Om du upptäcker att en gäst bryter mot någon av dina husregler eller har fått dig att känna dig otrygg kan du alltid avböja reseförfrågan el… - Reseadministratör
Kan endast reseplanerare ändra de bokningar de gör åt andra personer?
Ja, endast reseplanerare kan ändra eller avboka en bokning som de gjort.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem