Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Gäst

Hitta din värds avbokningspolicy

Du kanske bara behöver sinnesro innan bokning, eller så kanske du behöver avboka direkt. Så här hittar du avbokningspolicyn för din vistelse.

Läs avbokningspolicyn innan du bokar

Du kan hitta avbokningsinformation på annonssidan och under bokningsprocessen – innan du betalar.

Hitta avbokningspolicyn för en bekräftad bokning

  1. Klicka på Resor och välj den bokning du vill kontrollera
  2. Under Bokningsinformation går du till Avbokningspolicy
  3. Klicka på Läs mer


Avbokningsfrister och återbetalningar

De tider och datum vi visar för avbokningspolicyer är baserade på boendets lokala tidszon. Avbokningsfrister för att få återbetalningar mäts från incheckningstiden för boendet i dess lokala tidszon, eller från 15.00 om ingen incheckningstid anges.

Om du vill veta hur mycket du kan få i återbetalning kan du börja med att avboka din bokning så visar vi dig en detaljerad sammanställning. Beroende på vistelsens längd, när du avbokar och den avbokningspolicy som gäller för din bokning, kan du få en delvis återbetalning om du avbokar efter incheckning –läs mer om olika avbokningspolicyer.

Läs mer om hur återbetalningar för avbokningar fungerar. Kom ihåg att det återbetalade beloppet aldrig kommer att vara högre än det belopp du faktiskt har betalat vid tiden för avbokningen –läs mer om återbetalningsbelopp.

Förmildrande omständigheter

Har en nödsituation eller naturkatastrof påverkat din bokning? Du kan vara berättigad till en återbetalning på grund av förmildrande omständigheter. Om du behöver avboka med anledning av COVID-19-pandemin kan du läsa mer om dina alternativ.

Problem under en resa

Om du stöter på problem när du anländer till ditt boende som värden inte snabbt kan lösa, kan du vara skyddad enligt vår policy för ombokning och återbetalning.

Gratis avbokningsperiod på 24 timmar för bokningar i Kalifornien

När du bokar en vistelse i Kalifornien minst 72 timmar före incheckning har du 24 timmar på dig att avboka och få en fullständig återbetalning. Vi gör detta för att följa kalifornisk lag och för att förbättra bokningsupplevelsen.

Obs: Du kan ha mer än 24 timmar på dig att be om en fullständig återbetalning, beroende på din värds avbokningspolicy.

Avbokningspolicyer för värdar

Om du är en värd eller vill veta mer om vilka avbokningspolicyer som är tillgängliga, vänligen se avbokningspolicyer för ditt boende.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem