Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Detta innehållet är inte tillgängligt på ditt valda språk, så vi har gjort det tillgängligt på närmaste tillgängliga språk för tillfället.

    En enklare återbetalningspolicy för upplevelser för vår community

    Vi uppdaterar återbetalningspolicyn för upplevelser för att bättre stödja Airbnbs community.
    Av Airbnb den 15 juni 2022
    1 minuts läsning
    Uppdaterad 15 juni 2022

    Höjdpunkter

    Vi vet att det är viktigt för dig som värd för en upplevelse att ge dina gäster fantastisk gästfrihet. Tidigare, om en gäst hade ett problem med en upplevelse, antingen på plats eller online, kunde hen begära en återbetalning när som helst efter att upplevelsen avslutats.

    Vi förstår att det inte är idealiskt för värdar att inte ge gäster en tidsgräns för att rapportera problem, så vi uppdaterar vår gästkompensationspolicy för upplevelser. Gäster har nu 72 timmar på sig efter en upplevelse att skicka in en återbetalningsförfrågan om det uppstår ett problem.

    Vi har även förenklat språkbruket i policyn för att göra den tydligare. Innehållet i policyn förblir detsamma. Den uppdaterade policyn gäller för bokningar gjorda 15 juli 2022 eller senare.

    För mer information kan du granska vår uppdatering för 2022.

    Dela din feedback

    Höjdpunkter

    Airbnb
    15 juni 2022
    Var detta till hjälp?