Ett av sätten att Airbnb främjar förtroende mellan värdar och gäster är genom vår granskningsprocess för boenden, tjänster och upplevelser, vilket hjälper vår community att fatta välinformerade beslut om bokning och värdskap och ger gäster och värdar ärlig feedback för att hjälpa dem att förbättra sig. Vår omdömespolicy är avsedd att hjälpa till att säkerställa att den feedback som ges via vårt omdömessystem är autentisk, pålitlig och användbar för vår community.
Omdömen måste vara opartiska, innehålla relevant information som återspeglar den faktiska upplevelsen av granskaren under vistelsen, tjänsten eller upplevelsen och följa vår innehållspolicy.
Omdömen får inte innehålla uttryckligt, diskriminerande, skadligt, bedrägligt, olagligt eller annat innehåll som bryter mot vår innehållspolicy.
Kontakta oss för att rapportera ett omdöme om du bryter mot denna policy.
Om ett omdöme strider mot denna policy kan vi komma att ta bort det omdömet, inklusive eventuella tillhörande betyg och annat innehåll. Vi tar bort alla omdömen på allvar och gör det endast om det finns ett tydligt brott mot denna policy. Beroende på typen av överträdelse kan vi också begränsa, stänga av eller ta bort det tillhörande Airbnb-kontot.
Denna policy kan tillämpas annorlunda på olika ställen för att återspegla vad lokal lag tillåter eller kräver.
Även om vi förväntar oss att alla community-medlemmar publicerar omdömen som representerar deras genuina upplevelse och innehåller korrekt information, medger vi i allmänhet inte tvister om sanningen om omdömen. Istället tillåter vi individer att publicera svar på omdömen.
När ett omdöme du har skrivit har publicerats kan du begära att det tas bort.