Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Community-policy

Airbnbs omdömespolicy

Denna artikel har översatts automatiskt.

Ett av de sätt som Airbnb främjar förtroende mellan värdar och gäster är genom vår granskningsprocess för vistelser och upplevelser, vilket hjälper vår community att fatta välinformerade beslut om bokning och värdskap och ger gäster och värdar ärlig feedback för att hjälpa dem att förbättra sig. Vår omdömespolicy är avsedd att hjälpa till att säkerställa att den feedback som ges via vårt omdömessystem är autentisk, pålitlig och användbar för vår community.

Omdömen måste vara opartiska, innehålla relevant information som återspeglar den faktiska upplevelsen av granskaren under vistelsen eller upplevelsen och följa vår innehållspolicy.

Omdömen bör vara opartiska

  • Medlemmar i Airbnbs community får inte tvinga, skrämma, utpressa, hota, uppmuntra eller manipulera en annan person i ett försök att påverka ett omdöme, som lovande kompensation i utbyte mot en positiv granskning eller hotande konsekvenser i händelse av ett negativt omdöme.
  • Omdömen får inte tillhandahållas eller hålls kvar i utbyte mot något av värde - som en rabatt, återbetalning, ömsesidigt omdöme eller lovar att inte vidta negativa åtgärder mot granskaren. De kan inte heller användas som ett försök att vilseleda eller lura Airbnb eller en annan person. Gäster bör till exempel inte skriva partiska eller autentiska omdömen som en form av repressalier mot en värd som upprätthåller en policy eller regel.
  • Omdömen får endast tillhandahållas i samband med en genuin vistelse eller upplevelse. Värdar får till exempel inte godkänna en falsk bokning i utbyte mot ett positivt omdöme, använda ett andra konto för att lämna sig ett omdöme eller samordna med andra för att manipulera omdömessystemet.
  • Omdömen kan inte användas för att skada konkurrensen. Värdar får till exempel inte publicera partiska omdömen om boenden som de är anslutna till eller konkurrerar direkt med.

Omdömen bör vara relevanta

  • Omdömen måste ge relevant information om granskarens upplevelse med värden, gäst, vistelse eller upplevelse som skulle hjälpa andra community-medlemmar att fatta välgrundade beslut om bokning och värdskap.
  • Om en gäst aldrig anlände för sin vistelse eller upplevelse, eller var tvungen att avboka på grund av omständigheter som inte är relaterade till den vistelsen eller upplevelsen, kan deras omdöme komma att tas bort.

Omdömen bör följa vår innehållspolicy

Omdömen får inte innehålla uttryckligt, diskriminerande, skadligt, bedrägligt, olagligt eller annat innehåll som bryter mot vår innehållspolicy.

Rapportera omdömen enligt policyn

Kontakta oss för att rapportera ett omdöme om brott mot denna policy.

Om ett omdöme strider mot denna policy kan vi komma att ta bort det omdömet, inklusive eventuella tillhörande betyg och annat innehåll. Vi tar bort alla omdömen på allvar och gör det endast om det finns ett tydligt brott mot denna policy. Beroende på typen av överträdelse kan vi också begränsa, stänga av eller ta bort det tillhörande Airbnb-kontot.

Denna policy kan tillämpas olika på olika ställen för att återspegla vad lokal lag tillåter eller kräver. 

Svara på omdömen

Även om vi förväntar oss att alla community-medlemmar publicerar omdömen som representerar deras genuina upplevelse och innehåller korrekt information, medger vi i allmänhet inte tvister om sanningen om omdömen. Istället tillåter vi individer att publicera svar på omdömen.

Ta bort ett omdöme du skrev

När ett omdöme du har skrivit har publicerats kan du kontakta oss för att begära att det tas bort.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Så gör du

    Svara på ett omdöme

    Du kan publicera ett offentligt svar på omdömen som andra lämnar åt dig, men du kan inte ta bort dem. Omdömen tas endast bort om de bryter mot vår omdömespolicy.
  • Community-policy

    Airbnbs innehållspolicy

    Läs om innehåll som inte är tillåtet på Airbnb och hur innehållspolicyn fungerar.
  • Guide • Gäst

    Så fungerar omdömen

    Omdömen är ett utmärkt sätt för värdar och gäster att ge varandra feedback. Vi har information här om hur omdömen fungerar.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem