Din bokningsstatus informerar om hur saker och ting går.
Gästen anländer inom 24 timmar.
Gästen anländer snart, men inte inom 24 timmar.
Gästen kommer att checka in inom det angivna antalet dagar. Nu är det lagom att skriva ut bokningsuppgifter och samordna incheckning om du inte redan har gjort det.
Värden kräver att gästen verifierar sin identitet innan hen godkänner bokningsförfrågan. Hen har 12 timmar på sig att godkänna, annars kommer bokningsförfrågan att förfalla.
Gästen har checkat ut och har 14 dagar på sig att skriva ett omdöme om sin vistelse.
Reseförfrågan godkändes, men gästens betalning har inte gått igenom. Bokningen kan inte bekräftas förrän betalningen är klar, så hen har 24 timmar på sig att uppdatera sina betalningsuppgifter. Annars kommer bokningen att avbokas och gästen debiteras inte.
Läs mer om bokningar som väntar på betalning.
Bokningen avbokades, förmodligen på grund av:
Antingen värden, gästen, eller Airbnb avbokade en bekräftad bokning. Ibland kan Airbnb avboka för en värds eller gästs räkning.
Gästen checkar ut inom 24 timmar.
Antingen värden eller gästen har påbörjat en reseändring.
Reseförfrågan godkändes, antingen av värden eller automatiskt via Boka direkt. Airbnb har tagit betalt.
Gästen befinner sig på sin resa just nu. Trevligt!
Gästen godkände inte sin förhandsgodkända inbjudan om att boka inom 24 timmar från att hen tog emot den från värden. Hen kan fortfarande boka boendet, men kommer att behöva skicka en ny reseförfrågan.
Värden har bjudit in gästen att boka de datum som visas med automatisk bekräftelse. Gästen har 24 timmar på sig att godkänna genom att välja Boka nu.
De önskade datumen är inte längre tillgängliga. Detta kan hända av flera skäl, bland annat överlappning av bokningar eller en nyligen genomförd uppdatering av värdens kalender.
Gästen fick ett specialerbjudande från värden, men accepterade det inte inom 24 timmar.
Gästen har slutfört sin resa.
Värden avböjde gästens reseförfrågan, så hen kommer inte att debiteras.
Det tog antingen värden eller gästen mer än 24 timmar att godkänna eller avböja förfrågan. Om gästen fortfarande är intresserad måste hen skicka en ny förfrågan. Få mer information om avböjda eller förfallna förfrågningar.
Gästen skickade en reseförfrågan men beslutade sig sedan för att avbryta den.
Resan är över och värden har 14 dagar på sig att lämna ett omdöme om gästen.
Värden har bjudit in gästen att boka de datum som visas till ett annat pris än det som annonseras ut. Värdar gör ofta detta för att erbjuda en rabatt eller för att lägga till ett extra belopp, t.ex. en avgift för husdjur, till bokningen. Gästen har 24 timmar på sig att godkänna genom att välja Boka nu – då godkänns bokningen automatiskt.
Vårt kundtjänstteam har ändrat reseuppgifterna för värdens eller gästens räkning.
Värden har avböjt gästens förfrågan om att ändra detaljer för sin resa.
Gästen har begärt att ändra detaljer för sin resa. Om värden inte godkänner kommer gästen att behöva fullfölja den ursprungliga planen eller avboka.
Värden har begärt att ändra detaljer för sin resa. Om gästen inte godkänner kommer värden att behöva fullfölja den ursprungliga planen eller avboka.
Gästen ställde en fråga om resan och värden avböjde den, vilket innebär att gästen inte kan skicka en reseförfrågan. Detta kan bero på en ändring av deras tillgänglighet.
Gästen har ställt en fråga om specifika datum men har ännu inte skickat en reseförfrågan. För att bibehålla sin svarsfrekvens uppmuntrar vi värdar att svara inom 24 timmar och bjuda in gäster att boka, avböja eller skicka ett specialerbjudande innan frågan förfaller. Om din status är "Fråga – förfaller snart", kontrollera kontrollpanelen för Idag för att ta reda på hur många timmar du har på dig att svara innan det är för sent. Läs mer om att kontakta värdar.