Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du

Förstå din bokningsstatus

Denna artikel har översatts automatiskt.

Din bokningsstatus låter dig veta hur det går för dig som värd eller gäst.

Anländer idag

Gästen anländer inom 24 timmar.

Anländer imorgon

Gästen kommer snart, men inte inom 24 timmar.

Anländer om __ dagar

Gästen kommer att checka in inom nämnda antal dagar. Nu är det en bra tid att skriva ut bokningsuppgifter och samordna incheckningen om du inte redan har gjort det.

Inväntar gäst-ID

Värden kräver att gästen verifierar sin identitet innan hen godkänner reseförfrågan. De har 12 timmar på sig att göra det, annars löper förfrågan ut.

Inväntar gästomdöme

Gästen har checkat ut och har 14 dagar på sig att skriva ett omdöme om sin vistelse.

Väntar på betalning

Reseförfrågan godkändes, men gästens betalning har inte gått igenom. Bokningen kan inte bekräftas förrän betalningen är slutförd, så de har 24 timmar på sig att uppdatera sin betalningsinformation. Annars kommer bokningen att avbokas och gästen kommer inte att debiteras.

Läs mer om bokningar som väntar på betalning.

Avbruten

Bokningen avbokades, förmodligen på grund av:

  • Gästen verifierade inte sin identitet inom 12-timmarsperioden
  • Deras betalning gick inte igenom och de uppdaterade inte sin betalningsinformation inom 24 timmar

Avbokad av dig/gäst/värd/Airbnb

Antingen värden, gästen eller Airbnb avbokade en bekräftad bokning. Ibland kan Airbnb avboka för en värds eller gästs räkning.

Checkar ut idag

Gästen kommer att checka ut inom 24 timmar.

Ändring väntar

Antingen värden eller gästen har initierat en reseförändring.

Bekräftad

Reseförfrågan godkändes, antingen av värden eller automatiskt via Boka direkt. Airbnb har tagit emot betalningen.

Värdar för närvarande

Gästen är på sin resa just nu. Trevligt!

Förfrågan

Gästen har ställt en fråga om specifika datum, men har ännu inte skickat en reseförfrågan. För att bibehålla sin svarsfrekvens uppmuntras värdar att svara inom 24 timmar och bjuda in gäster att boka, avböja eller skicka gästen ett specialerbjudande innan förfrågan löper ut.

Om statusen är Förfrågan – går ut snart kan värdar kontrollera sin Dagens-kontrollpanel för att ta reda på hur många timmar som återstår för att svara. Läs mer om att kontakta värdar.

Inbjudan har gått ut

Gästen accepterade inte sin förhandsgodkända inbjudan att boka inom 24 timmar efter att ha fått den från värden. De kan fortfarande boka boendet, men de måste skicka en ny reseförfrågan.

Inbjudan skickad

Värden har bjudit in gästen att boka de datum som visas med automatisk bekräftelse. Gästen har 24 timmar på sig att tacka ja genom att välja Boka nu.

Inte möjligt

De begärda datumen är inte längre tillgängliga. Detta kan hända av flera anledningar, inklusive bokningsöverlappning eller en nyligen gjord uppdatering av värdens kalender.

Erbjudandet har löpt ut

Gästen fick ett specialerbjudande från värden men accepterade det inte inom 24 timmar.

Tidigare gäst

Gästen har slutfört sin resa.

Förfrågan avböjd

Värden avböjde gästens reseförfrågan, så de kommer inte att debiteras.

Förfrågan har gått ut

Antingen tog det längre än 24 timmar för värden eller gästen att godkänna eller avböja förfrågan. Om gästen fortfarande är intresserad måste hen skicka en ny förfrågan. Läs mer om avböjda eller förfallna förfrågningar.

Förfrågan återkallad

Gästen skickade en reseförfrågan men bestämde sig sedan för att avboka den.

Ge gäst ett omdöme

Resan är över och värden har 14 dagar på sig att lämna ett omdöme om gästen.

Specialerbjudande skickat

Värden har bjudit in gästen att boka de datum som visas till ett annat pris än det som anges. Värdar gör ofta detta för att erbjuda en rabatt eller lägga till ett extra belopp, t.ex. en husdjursavgift, på bokningen. Gästen har 24 timmar på sig att tacka ja genom att välja Boka nu – då accepteras bokningen automatiskt.

Resan ändrades av Airbnb

Vårt kundtjänstteam har ändrat reseuppgifterna för värdens eller gästens räkning.

Reseändring nekad

Värden har avböjt gästens förfrågan om att ändra uppgifter om resan.

Reseändring begärd

Gästen har begärt att ändra uppgifter om sin resa. Om värden inte godkänner måste hen gå med på den ursprungliga planen eller avboka.

Reseändring skickad

Värden har begärt att ändra uppgifter om sin resa. Om gästen inte accepterar måste hen följa den ursprungliga planen eller avboka.

Resan avböjdes

Gästen ställde en fråga om resan och värden avböjde den, vilket innebär att gästen inte kan skicka en reseförfrågan. Detta kan bero på en förändring i deras tillgänglighet.

Obs: Tiderna är baserade på boendets lokala tidszon.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem