Din bokningsstatus låter dig veta hur det går för dig som värd eller gäst.
Gästen anländer inom 24 timmar.
Gästen kommer snart, men inte inom 24 timmar.
Gästen kommer att checka in inom nämnda antal dagar. Nu är det en bra tid att skriva ut bokningsuppgifter och samordna incheckningen om du inte redan har gjort det.
Värden kräver att gästen verifierar sin identitet innan hen godkänner reseförfrågan. De har 12 timmar på sig att göra det, annars löper förfrågan ut.
Gästen har checkat ut och har 14 dagar på sig att skriva ett omdöme om sin vistelse.
Reseförfrågan godkändes, men gästens betalning har inte gått igenom. Bokningen kan inte bekräftas förrän betalningen är slutförd, så de har 24 timmar på sig att uppdatera sin betalningsinformation. Annars kommer bokningen att avbokas och gästen kommer inte att debiteras.
Läs mer om bokningar som väntar på betalning.
Bokningen avbokades, förmodligen på grund av:
Antingen värden, gästen eller Airbnb avbokade en bekräftad bokning. Ibland kan Airbnb avboka för en värds eller gästs räkning.
Gästen kommer att checka ut inom 24 timmar.
Antingen värden eller gästen har initierat en reseförändring.
Reseförfrågan godkändes, antingen av värden eller automatiskt via Boka direkt. Airbnb har tagit emot betalningen.
Gästen är på sin resa just nu. Trevligt!
Gästen har ställt en fråga om specifika datum, men har ännu inte skickat en reseförfrågan. För att bibehålla sin svarsfrekvens uppmuntras värdar att svara inom 24 timmar och bjuda in gäster att boka, avböja eller skicka gästen ett specialerbjudande innan förfrågan löper ut.
Om statusen är Förfrågan – går ut snart kan värdar kontrollera sin Dagens-kontrollpanel för att ta reda på hur många timmar som återstår för att svara. Läs mer om att kontakta värdar.
Gästen accepterade inte sin förhandsgodkända inbjudan att boka inom 24 timmar efter att ha fått den från värden. De kan fortfarande boka boendet, men de måste skicka en ny reseförfrågan.
Värden har bjudit in gästen att boka de datum som visas med automatisk bekräftelse. Gästen har 24 timmar på sig att tacka ja genom att välja Boka nu.
De begärda datumen är inte längre tillgängliga. Detta kan hända av flera anledningar, inklusive bokningsöverlappning eller en nyligen gjord uppdatering av värdens kalender.
Gästen fick ett specialerbjudande från värden men accepterade det inte inom 24 timmar.
Gästen har slutfört sin resa.
Värden avböjde gästens reseförfrågan, så de kommer inte att debiteras.
Antingen tog det längre än 24 timmar för värden eller gästen att godkänna eller avböja förfrågan. Om gästen fortfarande är intresserad måste hen skicka en ny förfrågan. Läs mer om avböjda eller förfallna förfrågningar.
Gästen skickade en reseförfrågan men bestämde sig sedan för att avboka den.
Resan är över och värden har 14 dagar på sig att lämna ett omdöme om gästen.
Värden har bjudit in gästen att boka de datum som visas till ett annat pris än det som anges. Värdar gör ofta detta för att erbjuda en rabatt eller lägga till ett extra belopp, t.ex. en husdjursavgift, på bokningen. Gästen har 24 timmar på sig att tacka ja genom att välja Boka nu – då accepteras bokningen automatiskt.
Vårt kundtjänstteam har ändrat reseuppgifterna för värdens eller gästens räkning.
Värden har avböjt gästens förfrågan om att ändra uppgifter om resan.
Gästen har begärt att ändra uppgifter om sin resa. Om värden inte godkänner måste hen gå med på den ursprungliga planen eller avboka.
Värden har begärt att ändra uppgifter om sin resa. Om gästen inte accepterar måste hen följa den ursprungliga planen eller avboka.
Gästen ställde en fråga om resan och värden avböjde den, vilket innebär att gästen inte kan skicka en reseförfrågan. Detta kan bero på en förändring i deras tillgänglighet.
Obs: Tiderna är baserade på boendets lokala tidszon.