Så gör du
Hantera dina påminnelser
Hantera dina påminnelser
När du registrerar dig kan du välja att ta emot kampanj- och policypåminnelser, och du kan lägga till ett telefonnummer för vissa påminnelser via telefon och textmeddelande.
Typer av påminnelser
- Meddelanden: Kommunikation från värdar eller gäster
- Påminnelser och förslag: Bokningspåminnelser, användbara tips som kan förbättra din resa och andra meddelanden om dina aktiviteter på Airbnb
- Kampanjer och tips: Kuponger, kampanjer, undersökningar, produktuppdateringar och inspiration från Airbnb och dess partner
- Policy och community: Uppdateringar om lagstiftning om delning av hem, samt vad som händer i ditt samhälle
- Kontosupport: Meddelanden om ditt konto, resor, juridiska uppdateringar, information om säkerhet och sekretess samt kundtjänstförfrågningar
Välj hur du får påminnelser
Du kan välja hur du vill ta emot dina påminnelser i dina påminnelseinställningar. Alternativ inkluderar: telefonsamtal, SMS, pushnotiser till din Airbnb-app eller e-postmeddelanden.
Stäng av påminnelser
Du kan stänga av de flesta påminnelser i dina påminnelseinställningar. Du kan även:
- Skicka SMS: Svara STOP. Om du vill ha påminnelser på nytt svarar du START
- E-post: Klicka på Avsluta prenumeration under Kampanjer och tips eller Policy och community i e-postmeddelandet
- Pushnotiser: Gå till inställningarna för din mobil eller surfplatta och stäng av pushnotiser för Airbnb-appen
- Telefon: Be den som ringer att ta bort dig från Airbnbs samtalslista
Ta emot viktig information
Det finns några viktiga påminnelser som inte kan stängas av. Du vill inte missa påminnelser om:
- Bokningar
- Kontoaktivitet
- Juridiska uppdateringar
- Säkerhets- och sekretessmeddelanden
- Kundtjänstförfrågningar
I vissa fall, om vi inte kan nå dig via e-post, kan vi behöva kontakta dig per telefon eller på annat sätt.
Airbnbs postadress: 888 Brannan St., San Francisco, CA 94103, USA
Hjälpte denna artikel?
Relaterade artiklar
- GästMissa e-postmeddelandenDu kanske missar en e-postpåminnelse om ditt konto har en felaktig e-postadress eller om du inte har uppdaterat dina påminnelseinställningar…
- GästVerifiera ditt telefonnummerNär du väl har lagt till ditt telefonnummer i ditt konto kan gäster, värdar och Airbnb kontakta dig om din bokning.
- GästRedigera dina kontoinställningarDu kan redigera dina kontoinställningar, samt viss information på din offentliga profil, i avsnittet Konto.