Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Värd

Återställa en avbokad bokning för en gäst

Du avbokade din gästs bokning, men saker och ting har förändrats och du kan vara värd för hen nu. Eller så avbokade hen sin bokning men vill återställa den.

Avbokade bokningar kan inte återkallas eller återställas, men du kan kontakta gästen och be hen att göra en ny bokning. 

Om du avbokade din gästs bokning

Kom ihåg att din gäst kanske redan har bokat ett nytt boende eller kanske inte är intresserad av att boka ditt boende igen.

Du kan skicka ett meddelande och fråga om hen vill boka igen och om hen godkänner dina bokningsfaktorer (t.ex. pris per natt och avbokningspolicy). När du har nått en överenskommelse kan du skicka ett specialerbjudande med de specifika överenskomna bokningsdetaljerna. Din gäst har 24 timmar på sig att godkänna specialerbjudandet, och när det är gjort kommer bokningen att bekräftas automatiskt.

För att hjälpa dig att få bokningen kan du alltid skicka specialerbjudandet med ett rabatterat pris för att kompensera för de problem som avbokningen kan ha orsakat.

Om din gäst avbokat sin bokning

Om din gäst har avbokat sin bokning men har uttryckt att hen vill återställa den kan hen göra en ny bokning om ditt boende fortfarande är tillgängligt.

Hen kan boka ditt boende som vanligt, eller så kan du skicka ett specialerbjudande med de bokningsdetaljer som du och din gäst har kommit överens om. Hen har 24 timmar på sig att godkänna specialerbjudandet, och när det är gjort kommer bokningen att bekräftas automatiskt.

Erbjud din gäst en återbetalning för den ursprungliga avbokningen

Om din gäst inte fick en fullständig återbetalning på grund av din avbokningspolicy och hur nära före incheckning hen avbokade, kan du alltid skicka ett specialerbjudande med ett rabatterat pris för att kompensera för det hen redan har betalat.

Alternativt kan du skicka dem en återbetalning för den avbokade bokningen med hjälp av lösningscentret. Läs mer om hur du återbetalar din gäst.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem