Om din gäst avbokar
Sånt händer – planer ändras! Om en gäst behöver avboka sin bokning finns vi här för att hjälpa dig att snabbt återhämta dig.
När en gäst avbokar:
- Vi meddelar dig omedelbart
- Vi avblockerar bokningsdatumen
- Vi samordnar utbetalningar och återbetalningar
Utbetalningar vid avbokning
Om du har rätt till en utbetalning kommer du att ta emot den 24 timmar efter din gästs planerade incheckningstid.
Om detta är första gången du är värd kan vi komma att hålla kvar utbetalningen upp till 30 dagar efter det att bokningen bekräftades. Läs mer om utbetalningar.
Gäståterbetalningar
Gäster som avbokar får en automatisk återbetalning om din avbokningspolicy tillåter det. Även om den inte gör det kan de vara berättigade till en återbetalning enligt vår omboknings- och återbetalningspolicy, eller om det finns en förmildrande omständighet.
Var din gästs vistelse inte i nivå med dina värdskapsstandarder? Läs om hur du utfärdar en delvis återbetalning.
Avbokningar efter incheckning
Om en gäst avbokar efter att ha checkat in måste gästen lämna ditt boende omedelbart, och villkoren i din avbokningspolicy kommer fortfarande att gälla.
Ändra din avbokningspolicy
Vill du ändra din avbokningspolicy? Så här ändrar du dina policyinställningar.
Obs: Ändringar i avbokningspolicyn gäller bara framtida bokningar och påverkar inte väntande eller bekräftade bokningar.
Relaterade artiklar
- Värd
Din utbetalning om en gäst avbokar
Om en gäst avbokar (antingen före eller under en resa) kommer hen automatiskt att återbetalas enligt värdens avbokningspolicy, med ett par u… - Värd
Återbetala din gäst
Hur du återbetalar en gäst beror på om det är före eller efter hens resa. Ändringar, avbokningar och återbetalningar för värdar
Ibland dyker saker upp och antingen du eller din gäst har ändrat sina planer. För att saker och ting ska fungera smidigt finns här lite anvä…