Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Värd

Om din gäst avbokar

Sånt händer – planer ändras! Om en gäst behöver avboka sin bokning finns vi här för att hjälpa dig att snabbt återhämta dig.

När en gäst avbokar:

  • Vi meddelar dig omedelbart
  • Vi avblockerar bokningsdatumen
  • Vi samordnar utbetalningar och återbetalningar

Utbetalningar vid avbokning

Om du har rätt till en utbetalning kommer du att ta emot den 24 timmar efter din gästs planerade incheckningstid.

Om detta är första gången du är värd kan vi komma att hålla kvar utbetalningen upp till 30 dagar efter det att bokningen bekräftades. Läs mer om utbetalningar.

Gäståterbetalningar

Gäster som avbokar får en automatisk återbetalning om din avbokningspolicy tillåter det. Även om den inte gör det kan de vara berättigade till en återbetalning enligt vår omboknings- och återbetalningspolicy, eller om det finns en förmildrande omständighet.

Var din gästs vistelse inte i nivå med dina värdskapsstandarder? Läs om hur du utfärdar en delvis återbetalning.

Avbokningar efter incheckning

Om en gäst avbokar efter att ha checkat in måste gästen lämna ditt boende omedelbart, och villkoren i din avbokningspolicy kommer fortfarande att gälla.

Ändra din avbokningspolicy

Vill du ändra din avbokningspolicy? Så här ändrar du dina policyinställningar.

Obs: Ändringar i avbokningspolicyn gäller bara framtida bokningar och påverkar inte väntande eller bekräftade bokningar.

    Hjälpte denna artikel?

    Relaterade artiklar

    Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
    Logga in eller bli medlem