Ändringar, avbokningar och återbetalningar
Ändringar, avbokningar och återbetalningar
Ibland dyker saker upp och antingen du eller din gäst har ändrat sina planer. För att allt ska fungera smidigt finns här användbar information om hur du avbokar, vad som händer om du gör det och hur du använder lösningscentret.
- Så gör du
Om din gäst avbokar
Om din gäst avbokar sin bokning kommer du att få ett meddelande och din kalender kommer automatiskt att göra datumen tillgängliga så att and… - Så gör du
Hur en värd avbokar en bokning
Du kan avboka en bokning som värd, men om incheckningstiden är inom 24 timmar kanske alternativet att avboka över webben inte är tillgänglig… - Community-policy
Värdavbokningspolicy
Eftersom avbokningar kan kullkasta gästers resplaner och påverkar förtroendet inom Airbnbs community tillämpas påföljder när värdar avbokar. - Så gör du
Ändra en bokning som värd
Du kan skicka en ändringsförfrågan till din gäst. Om gästen godkänner så uppdateras bokningen. - Så gör du
Svara på en gästs reseändringsförfrågan
Om din gäst vill ändra detaljer i sin bekräftade bokning (t.ex. förkorta sin vistelse eller lägga till nätter) ska hen skicka dig en ändring… - Så gör du
Återbetala din gäst
Hur du återbetalar en gäst beror på om det är före eller efter hens resa. - Så gör du
Hur lösningscentret hjälper dig
Lösningscentret låter dig begära eller skicka pengar för sådant som är relaterat till din Airbnb-resa. Gäster och värdar kan be Airbnb om hj…