Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Hur ett boutiquehotell i Portland lockar till nya bokningar

    The Society Hotel använder Airbnb för att hitta kunder och göra bokningar.
    Av Airbnb den 22 okt. 2018
    3 minuters läsning
    Uppdaterad 27 okt. 2020

    The Society Hotel ligger i Old Town, ett centralt grannskap i Portland. Den renoverade byggnaden med 38 rum har bokstavligt talat ett historiskt förflutet. Den var en gång en fristad för sjömän, senare hem för en romsk familj, sedan ägd av japanska gästfrihetsentreprenörer. Jessie Burke, Jonathan Cohen, Matt Siegel och Gabe Genauer är de fjärde ägarna på över ett sekel. De driver The Society Hotel som en del av en företagsgrupp inom gästfrihet, med fokus på att skapa minnesvärda förbindelser i kombination med prisvärda och hållbara resor.

    Sedan de öppnade dörrarna 2015 har de använt Airbnb som sin primära distributionskanal, förutom att ta emot bokningar direkt på sin webbplats. De har siktet inställt på att fördubbla sina bokningar via Airbnb i år. Som ett verktyg för marknadsföring och räckvidd når Airbnb en större publik än vad hotellet skulle kunnat nå på egen hand.

    Ägarna Jessie Burke och Matt Siegel tillbringade flera år med att resa både inom USA och internationellt som idrottare, och deras upplevelser blev en del av drivkraften bakom skapandet av The Society Hotel. De märkte att det saknades något för ensamresenärer – en möjlighet att lättare få kontakt med andra när man är på resande fot.

    För att uppmuntra gäster att dra nytta av gemensamma utrymmen i hela fastigheten, samt ge sig ut i staden de kommit för att besöka, utformades rummen för att vara minimalistiska samtidigt som de betonar boendets historia. "Det är som att befinna sig i en levande historiebok. Vi ville att gäster skulle få möjlighet att ta in det, utan störande element och bekvämligheter som ändå ofta inte används", säger Jessie.

    Airbnb har hjälpt The Society Hotel att locka gäster som är ute efter denna typ av unik upplevelse. "Det är viktigt för oss att rikta in oss på vår publik, och Airbnb hjälper oss att nå fler människor som letar efter något annat än vad de kan förvänta sig av en traditionell hotellupplevelse", säger Jessie. Gästerna är i alla åldrar (i allmänhet 25–55 år) och de vanligaste besökarna är ensamresenärer, internationella turister och par.

    Hotellet riktar sig främst till besökare som är ute efter äventyr och upplevelser. Genom att skapa ett ställe för gemenskap och kontaktskapande kring olika reseupplevelser kan gäster dela med sig av var de har varit och vad de har gjort i Portland på väggen "Välj ditt eget äventyr" i incheckningsutrymmet. Att ta idén om en gästbok eller ett reseforum på webben och göra det till en konkret upplevelse för besökare är ett sätt för The Society Hotel att definiera sin särskilda typ av gästfrihet.

    Det är viktigt för oss att rikta in oss på vår publik, och Airbnb hjälper oss att nå fler människor som letar efter något annat än vad de kan förvänta sig av en traditionell hotellupplevelse.
    Jessie Burke, The Society Hotel

    Oavsett om gäster planerar i förväg eller reser spontant hjälper Airbnb till att tillhandahålla information som ofta leder till större tillfredsställelse för både värdar och gäster. Eftersom varje annons har ett utrymme där värden kan beskriva sin gästfrihetsprodukt har gäster möjlighet att vara mer förberedda på vad som väntar. Innan bokning kan gäster också se vilka sevärdheter som finns i närheten på en karta som ingår i annonsbeskrivningen. Jessie säger att hon har märkt att detta bidrar till att uppmuntra till fler bokningar genom att gäster får ytterligare sammanhang och information om intressanta platser.

    I takt med att resebranschen fortsätter att utvecklas använder proffs inom gästfrihet en mängd olika tillvägagångssätt för att uppfylla gästers behov, samtidigt som de förblir trogna sina egna värderingar. På frågan om vad han tror om framtidens resande säger delägaren Jonathan Cohen att han ser en utveckling mot mer effektivt resande och större fokus på att skapa förbindelser.

    "Vi är mycket medvetna om att undvika allt onödigt och utformar noggrant driftsystemen i våra hotell med hållbarhet i åtanke. Detta gör det möjligt för oss att erbjuda lägsta möjliga pris, samtidigt som vi tillhandahåller mer direkt tillgång till upplevelser kopplade till historia och mening", säger han.

    Intresserad av professionellt värdskap på Airbnb?
    Läs mer

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Airbnb
    22 okt. 2018
    Var detta till hjälp?