Din svarsfrekvens och svarstid indikerar hur snabbt och konsekvent du svarar på frågor och bokningsförfrågningar.
Det är viktigast att fokusera på din svarsfrekvens. Den påverkar din Superhost-status och placering i sökresultat. Din svarstid ger gäster en uppfattning om hur snabbt de kommer att få svar från dig, men har mindre inverkan på din värdstatus.
Din svarsfrekvens är andelen nya frågor och bokningsförfrågningar du besvarat (genom att antingen godkänna/förhandsgodkänna eller avböja) inom 24 timmar under de senaste 30 dagarna. Om du har haft färre än tio meddelandetrådar under de senaste 30 dagarna baseras svarsfrekvensen på de tio senaste trådarna under de senaste 90 dagarna.
Om en gäst skickar dig en fråga – en direkt fråga eller något annat meddelande förutom en bokningsförfrågan via – Skicka meddelande till värd måste du svara på frågan inom 24 timmar för att upprätthålla din svarsfrekvens. Om gästen skickar dig en bokningsförfrågan måste du godkänna eller avböja inom 24 timmar för att bibehålla din svarsfrekvens.
Svarsfrekvensen för att bestämma Superhost-status beräknas på ett annat sätt och baseras på dina svar under de senaste 365 dagarna.
Din svarstid är den genomsnittliga tid det tagit för dig att svara på alla nya meddelanden under de senaste 30 dagarna.
Du kan hitta både din svarsfrekvens och svarstid längst ner på var och en av dina annonssidor. Du kan också hitta denna information i ditt konto under:
För att förbättra svarsfrekvensen och svarstiden bör du göra följande så snart du kan inom 24 timmar efter att ha mottagit en fråga eller bokningsförfrågan:
Svar efter 24 timmar räknas som ett sent svar, vilket sänker din svarsfrekvens och ökar din svarstid.
Din svarsfrekvens och svarstid påverkas inte av efterföljande meddelanden i samma meddelandetråd mellan värdar och gäster. Du behöver inte ha skickat det sista meddelandet i en konversation för att bibehålla din svarstid.