Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du • Värd för boende

Förbättra din svarsfrekvens och svarstid

Din svarsfrekvens och svarstid indikerar hur snabbt och konsekvent du svarar på frågor och bokningsförfrågningar.

Det är viktigast att fokusera på din svarsfrekvens. Den påverkar din Superhost-status och placering i sökresultat. Din svarstid ger gäster en uppfattning om hur snabbt de kommer att få svar från dig, men har mindre inverkan på din värdstatus.

Så beräknas svarsfrekvens

Din svarsfrekvens är andelen nya frågor och bokningsförfrågningar du besvarat (genom att antingen godkänna/förhandsgodkänna eller avböja) inom 24 timmar under de senaste 30 dagarna. Om du har haft färre än tio meddelandetrådar under de senaste 30 dagarna baseras svarsfrekvensen på de tio senaste trådarna under de senaste 90 dagarna.

Om en gäst skickar dig en fråga – en direkt fråga eller något annat meddelande förutom en bokningsförfrågan via – Skicka meddelande till värd måste du svara på frågan inom 24 timmar för att upprätthålla din svarsfrekvens. Om gästen skickar dig en bokningsförfrågan måste du godkänna eller avböja inom 24 timmar för att bibehålla din svarsfrekvens.

Svarsfrekvensen för att bestämma Superhost-status beräknas på ett annat sätt och baseras på dina svar under de senaste 365 dagarna.

Så beräknas svarstid

Din svarstid är den genomsnittliga tid det tagit för dig att svara på alla nya meddelanden under de senaste 30 dagarna.

Så hittar du din svarsfrekvens och svarstid

Du kan hitta både din svarsfrekvens och svarstid längst ner på var och en av dina annonssidor. Du kan också hitta denna information i ditt konto under:

  • Insikter för de flesta värdar
  • Resultat för värdar som använder professionella värdverktyg

Förbättra din svarsfrekvens och svarstid

För att förbättra svarsfrekvensen och svarstiden bör du göra följande så snart du kan inom 24 timmar efter att ha mottagit en fråga eller bokningsförfrågan:

  • Godkänna eller avböja en bokningsförfrågan
  • Förhandsgodkänna eller avböja frågor om bokning
  • Skicka ett specialerbjudande efter en bokningsförfrågan
  • Svara på nya frågor från gäster

Svar efter 24 timmar räknas som ett sent svar, vilket sänker din svarsfrekvens och ökar din svarstid.

Din svarsfrekvens och svarstid påverkas inte av efterföljande meddelanden i samma meddelandetråd mellan värdar och gäster. Du behöver inte ha skickat det sista meddelandet i en konversation för att bibehålla din svarstid.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Så gör du • Värd för boende

    Avböja en reseförfrågan

    Things come up, and you might not be able to accommodate every request that comes your way. Not a problem—here’s how to handle it. Decline t...
  • Så gör du • Värd för boende

    Därför ombeds värdar att svara inom 24 timmar

    Värdar förväntas svara på bokningsförfrågningar, frågor om bokningar och alla andra meddelanden från gäster inom 24 timmar eftersom snabba s...
  • Så gör du • Gäst

    Så lång tid har en värd på sig att svara på din fråga

    Gäster kan skicka en fråga till en värd innan de skickar en bokningsförfrågan – det är vanligtvis ett meddelande från en gäst som vill ha me...
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem