Dina bokningar
Dina bokningar
Avbokningar
Ändringar
- Så gör du
Ändra en bokning som värd
Du kan skicka en ändringsförfrågan till din gäst. Om gästen godkänner så uppdateras bokningen. - Så gör du
Ändra eller avboka en aktiv resa som värd
Om du behöver avboka återstående del av en bokning ska du se till att du skickar ett meddelande till din gäst för att berätta vad som händer… - Så gör du
Svara på en gästs reseändringsförfrågan
Om din gäst vill ändra detaljer i sin bekräftade bokning (t.ex. förkorta sin vistelse eller lägga till nätter) ska hen skicka dig en ändring… - Så gör du
Ändra priset för bekräftade eller väntande bokningar
Du kan ändra priset för en bekräftad bokning genom att lämna in en ändringsförfrågan eller skicka ett specialerbjudande för en väntande förf… - Så gör du
Lägga till en städavgift för en bekräftad bokning
Du behöver din gästs godkännande för att kunna lägga till en städavgift för en bekräftad bokning eller en aktiv vistelse. - Så gör du
Om en gäst inte svarar på din reseändringsförfrågan
Om du inte hör något från gästen och din förfrågan är viktig eller brådskande kan du skicka ett meddelande som påminner hen om att godkänna … - Så gör du
Avböja en reseändringsförfrågan
Både gäster och värdar kan avböja en ändringsförfrågan och behålla en bokning som den är. - Så gör du
Lägga till extra gäster till en upplevelse
Om extra gäster dyker upp oanmälda kan värden välja att ta emot dem eller avvisa dem.
Gäståterbetalningar och ersättningar
- Så gör du
Återbetala din gäst
Hur du återbetalar en gäst beror på om det är före eller efter hens resa. - Så gör du
Måste jag återbetala mina gäster om de är missnöjda?
Om du inte uppfyller ett eller fler av våra grundläggande krav kan Airbnb kräva att du ger en gäst en återbetalning. - Så gör du
Hur lösningscentret hjälper dig
Lösningscentret låter dig begära eller skicka pengar för sådant som är relaterat till din Airbnb-resa. Gäster och värdar kan be Airbnb om hj…
Hur bokningar fungerar
- Så gör du
Kolla en gästs profilbild
Foton kan vara otillgängliga fram till bekräftelse eller så kanske gästen inte har laddat upp något. - Så gör du
Vad är svarsfrekvens respektive svarstid och hur beräknas de?
Vi mäter hur snabbt och konsekvent du svarar på frågor och bokningsförfrågningar. - Så gör du
Varför ombeds värdar att svara inom 24 timmar?
Snabba svar på bokningsförfrågningar, frågor om bokning och andra meddelanden skapar förtroende för vår värd-community. - Så gör du
Hur kan jag som värd kontrollera status för en bokning?
Du kan kontrollera bokningsstatus på olika ställen: dina bokningar, meddelanden eller din kalender. - Så gör du
Förstå din bokningsstatus
Hitta detaljer om de olika statusar som din bokning kan gå igenom. - Så gör du
Hur kan jag kontrollera om en bokning för en gäst är bekräftad?
Du får ett e-postmeddelande när du har en bekräftad bokning. Du kan också gå till dina bokningar, din kalender eller din meddelandetråd med … - Så gör du
Hitta alla dina bokningar som värd
Gå till fliken Idag för att hitta dina gästers kommande bokningar. - Så gör du
Hur kan jag hålla datum för en gäst?
Ibland vill en värd göra datum i sin kalender tillgängliga för att endast en viss gäst ska kunna boka. För att göra detta kan din gäst skick… - Så gör du
Vad innebär statusen inväntar betalning?
Det innebär att en värd har godkänt en gästs bokningsförfrågan, men gästens betalning har inte gått igenom ännu. - Så gör du
Uppdatering av annonsbeskrivningar efter det att en gäst har bokat
Gäster med väntande eller bekräftade bokningar kommer inte att veta om du gör några ändringar i din annons, så du måste skicka ett meddeland…
Problem med en bokning
- Så gör du
Om en gäst får dig att känna dig illa till mods
Om du upptäcker att en gäst bryter mot någon av dina husregler eller har fått dig att känna dig otrygg kan du alltid avböja reseförfrågan el… - Så gör du
När en gäst inte dyker upp på sin bokning
Om din gäst avbokar eller inte dyker upp kommer vi att upprätthålla din avbokningspolicy och eventuell utbetalning kommer att skickas till d… - Så gör du
När gäster vill ta med fler personer
Om du kan ta emot den större gruppen och du vill debitera extra för dessa gäster kan du skicka en reseändring till din gäst. - Så gör du
Ansvarsförsäkring för upplevelser
Ansvarsförsäkringen för upplevelser är en viktig del av AirCover för värdar, som är ett skydd från början till slut för Airbnb-värdar. - Så gör du
För värdar – skador under en Airbnb-upplevelse
Du ska se till att alla sätts i säkerhet och omedelbart kontakta lokal räddningstjänst. Rapportera därefter incidenten till oss. - Så gör du
Vilken typ av stöd för medicinsk evakuering finns tillgängligt under Airbnb-upplevelser och Airbnb-äventyr?
International SOS hjälper till att stödja medicinskt nödvändiga evakueringar för värdar och gäster och tillhandahåller expertrekommendatione…