Tillgänglighet på Airbnb
Så gör vi det enklare att resa med oss.

Förbättrade sökfilter
Vi har förenklat våra tillgänglighetsfilter för att erbjuda en ännu bättre sökupplevelse.
Granskning av tillgänglighet
Vi granskar varje tillgänglighetsfunktion som skickas in av boendevärdar för att kontrollera att informationen stämmer.


Privata meddelanden med värdar
Prata direkt med värdar för mer information om tillgänglighetsfunktionerna för deras boende eller upplevelse.

Lyssna på Airbnbs uttalande om digital tillgänglighet
Digital tillgänglighet på Airbnb
Airbnb strävar efter att följa europeiska tillgänglighetsdirektivet (EAA) och riktlinjerna för tillgång till webbinnehåll (WCAG) 2.1 nivå AA för vår webbplats och våra mobilapplikationer.
Så arbetar vi
- Införlivar bästa praxis för digital tillgänglighet i våra design- och teknikprocesser
- Tillhandahåller kontinuerlig tillgänglighetsutbildning och -resurser till våra medarbetare
- Anlitar interna och externa kvalitetssäkringstestare
- Upprätthåller ett tvärfunktionellt team som är dedikerat till att övervaka och ta itu med digitala tillgänglighetsproblem över hela vår webbplats och våra applikationer
- Utbildar våra kundtjänstmedarbetare i frågor om digital tillgänglighet
Feedback
Vi välkomnar din feedback om Airbnbs praxis för digital tillgänglighet. Skicka ett e-postmeddelande till digital-accessibility@airbnb.com för att komma i kontakt med oss.
Dedikerade team
Airbnb har team som fokuserar på att utveckla produkter som alla kan använda. Dessa team arbetar tillsammans med utvecklare, designer och andra inom hela företaget för att säkerställa att våra produkter är utvecklade med tillgänglighet i åtanke.
Våra specifikationer för digital åtkomst
Vi har åtagit oss att skapa en tillgänglig upplevelse i alla webbläsare och enheter.
Användbarhet för webbläsare, hjälpmedelsteknik och enheter
Airbnb testar och optimerar regelbundet för följande tillgänglighetsfunktioner:
Skärmläsare- VoiceOver
- VoiceOver på dator för macOS: webbtestning med webbläsaren Safari
- VoiceOver på mobil för iOS: moWeb-testning med webbläsaren Safari
- VoiceOver på mobil för iOS: testning av våra appar
- TalkBack
- TalkBack på mobil för Android: moWeb-testning med webbläsaren Chrome
- TalkBack på mobil för Android: testning av våra appar
- JAWS med Microsoft Edge
- NVDA med Mozilla Firefox
- Endast tangentbordskommandon
- Datorversion med Windows
- Datorversion med macOS
- Teckensnittsförstoring: Androids mobiloperativsystem
- Dynamiskt typsnitt: iOS-mobiloperativsystemet
- Justerbara teckenstorlekar: anpassningsbara teckenstorlekar på webben testas med Chrome för dator och Safari på mobil för iOS
- Den äldsta iOS-telefonen som testas är iPhone 7.
- Android-testenheter inkluderar Google och Samsung. Pixel 3- och Galaxy S8-telefonerna är de äldsta modellerna som används för testning.
- Om det förekommer en bugg i en äldre enhet eller OS-version verifierar vi om problemet finns i den aktuella versionen av appen för att sedan prioritera och lösa det.
- Om problemet inte förekommer i den aktuella versionen prioriteras det mot de senaste problemen, beroende på hur allvarliga konsekvenserna är.
Begränsningar och alternativ
Trots att vi gör allt vi kan för att säkerställa tillgänglighet på Airbnb förekommer det vissa begränsningar. Nedan följer en beskrivning av kända begränsningar och möjliga lösningar. Kontakta oss om du observerar ett problem som inte anges nedan.
Kända begränsningar för Airbnb: Bilder uppladdade av kunder- Annonsbilder, kunders profilbilder och andra uppladdade bilder kanske inte har beskrivningar. Värdar laddar upp sina egna annonsbilder och har möjlighet att tillhandahålla beskrivningar för datorversioner. Det är inget krav från Airbnb.
- Vi undersöker alternativ för att automatiskt generera bildbeskrivningar för annonsbilder. Den lösningen kan sedan tillämpas på andra uppladdade bilder.
- Innehåll som visas på Airbnbs plattformar via tredjepartsleverantörer kanske inte är tillgängligt eftersom dessa leverantörer inte nödvändigtvis uppfyller vår standard för tillgänglighet. När ett relaterat tillgänglighetsproblem tas upp genom vår interna kvalitetssäkringsprocess kontaktar vi leverantören om problemet och begär att de åtgärdar det.
- Nya leverantörskontrakt inkluderar stöd för WCAG 2.1 nivå AA, men det gäller inte retroaktivt för tidigare kontrakt.
- Airbnb testar inte vår plattformskompatibilitet på surfplattor. Den bristen i testningen kan leda till konstiga brytpunkter och en begränsad användarupplevelse för användare av surfplatta.
- Airbnb testar inte om plattformen är kompatibel med tangentbordsåtkomst i våra mobilapplikationer eller på punktskriftsdisplay. Den bristen i testningen kan leda till en sämre upplevelse för kunder som använder dessa enhetskombinationer med våra egna applikationer.
- Det finns för närvarande ingen plan för att inkludera testning av tangentbordsåtkomst eller punktskriftsdisplay i vår kvalitetssäkringsprocess.
- Webbkunder kan komma åt tillgänglighetsinställningar när de har loggat in. Kunder som använder våra mobilapplikationer kan komma åt tillgänglighetsinställningar i både inloggade och utloggade lägen.
Tillgänglighetsfunktioner
Vi vet att tillgänglighet är dynamiskt, men här är några av de sätt vi har arbetat för att förbättra tillgängligheten på Airbnb.
Visuellt- Skärmläsarstöd
- Minsta färgkontrast
- Responsiv webbdesign
- Teckenförstoring, dynamiskt typsnitt, justerbar teckenstorlek
- Undertexter för videoinnehåll
- Bildbeskrivningar för Airbnb-skapat innehåll
- Kortkommandon på webben
- Zoomkontroller för karta
- Flyttreglage för karta
- Inställningar för reducerad rörelse
- Förhindra automatisk videouppspelning
- Ladda fler alternativ (kontra oändlig skrollning)
- Avstängt ljud som förval
För att främja tillgänglighet arbetar vi med:




Vi finns här för att hjälpa till
Besök hjälpcentret för mer information.
Hur använder jag sökfilter?
Det är enkelt att använda våra sökfilter för att endast visa boenden som har de tillgänglighetsfunktioner du behöver. Läs mer om att söka efter boenden med tillgänglighetsfunktioner eller söka efter upplevelser med tillgänglighetsfunktioner.
Hur granskar Airbnb tillgänglighetsfunktioner?
Värdar för boenden måste skicka in foton av sina tillgänglighetsfunktioner och upplevelsevärdar måste tillhandahålla en skriftlig beskrivning. Dessa granskas sedan manuellt av ett specialiserat team på Airbnb som kontrollerar att foton och beskrivning stämmer överens med verkligheten.
Kan jag ta med min assistent eller den person som hjälper mig på en upplevelse?
Upplevelsevärdar kan välja att tillåta att assistenter följer med gästerna de hjälper utan extra kostnad. På Airbnb anser vi att assistenter är vem som helst över 18 år som regelbundet hjälper en person med funktionsnedsättning, psykisk sjukdom eller långvarig sjukdom med dagliga aktiviteter. Läs mer om vår policy för assistenter och vår relaterade upplevelsepolicy för gäster och värdar.
Kan jag ta med mig mitt tjänstedjur?
Vi förstår att tjänstedjur fyller en viktig funktion för deras ägare. Därför behöver gäster inte informera om tjänstedjur före bokningen, men vi uppmuntrar alltid till öppen kommunikation för att garantera en smidig upplevelse för alla parter. Läs mer om policyer för tjänstedjur för gäster och värdar.
Hur kan värdar hjälpa gäster med tillgänglighetsbehov?
Vad som gör ett boende tillgängligt varierar beroende på gästen. Därför ger vi våra värdar vägledning om hur de kan ge tydlig och korrekt information om sina boenden och uppmuntrar dem att kommunicera med sina gäster. Läs mer om att vara värd för gäster med tillgänglighetsbehov. Läs mer om att välkomna gäster med tillgänglighetsbehov.
Hur kan värdar lägga till tillgänglighetsfunktioner i annonser?
Ett boende kan vara mer tillgängligt än vad värden tror. Värden kan redigera sina annonser efter rum och bekräfta varje tillgänglighetsfunktion med minst ett tydligt foto. Läs mer om att lägga till tillgänglighetsfunktioner i boendeannonser. Läs mer om att lägga till tillgänglighetsfunktioner i upplevelseannonser.