Tillgänglighet på Airbnb

Så gör vi det enklare att resa med oss.
En mobiltelefon visar fönstret "Fler filter", som är ett av många sökfilter. Det finns en avsnittsrubrik som lyder "Tillgänglighetsfunktioner". Under den är tillgänglighetsfunktioner grupperade efter områden som "Gästentré och parkering". Det finns kryssrutor där du kan välja så många funktioner du vill.

Förbättrade sökfilter

Vi har förenklat våra tillgänglighetsfilter för att erbjuda en ännu bättre sökupplevelse.

Granskning av tillgänglighet

Vi granskar varje tillgänglighetsfunktion som skickas in av boendevärdar för att kontrollera att informationen stämmer.
En mobiltelefon visar en grupp tillgänglighetsfunktioner för ett Airbnb-boende. Den första funktionen lyder "gästentré utan nivåskillnad", med bilder nedanför som motsvarar funktionen. Under den finns en annan tillgänglighetsfunktion som lyder "gästentrén är bredare än 81 centimeter", med en bild nedanför som motsvarar funktionen.
En mobiltelefon visar meddelanden mellan värden som beskriver sitt boende som tillgängligt och en gäst som vill veta mer om boendet. Gästens meddelande lyder: "Hej Shea, är rampen placerad vid den främre eller bakre ingången till ditt hus?" Värdens svar lyder: "Hej Adam, rampen är på framsidan. Tack!"

Privata meddelanden med värdar

Prata direkt med värdar för mer information om tillgänglighetsfunktionerna för deras boende eller upplevelse.
Tre generationer av en familj ler och skrattar i ett tillgänglighetsanpassat Airbnb-boende. Framför den äldsta familjemedlemmen står en rullstol.

Lyssna på Airbnbs uttalande om digital tillgänglighet

Digital tillgänglighet på Airbnb

Airbnb strävar efter att följa europeiska tillgänglighetsdirektivet (EAA) och riktlinjerna för tillgång till webbinnehåll (WCAG) 2.1 nivå AA för vår webbplats och våra mobilapplikationer.

Så arbetar vi

  • Införlivar bästa praxis för digital tillgänglighet i våra design- och teknikprocesser
  • Tillhandahåller kontinuerlig tillgänglighetsutbildning och -resurser till våra medarbetare
  • Anlitar interna och externa kvalitetssäkringstestare
  • Upprätthåller ett tvärfunktionellt team som är dedikerat till att övervaka och ta itu med digitala tillgänglighetsproblem över hela vår webbplats och våra applikationer
  • Utbildar våra kundtjänstmedarbetare i frågor om digital tillgänglighet

Feedback

Vi välkomnar din feedback om Airbnbs praxis för digital tillgänglighet. Skicka ett e-postmeddelande till digital-accessibility@airbnb.com för att komma i kontakt med oss.

Dedikerade team

Airbnb har team som fokuserar på att utveckla produkter som alla kan använda. Dessa team arbetar tillsammans med utvecklare, designer och andra inom hela företaget för att säkerställa att våra produkter är utvecklade med tillgänglighet i åtanke.

Våra specifikationer för digital åtkomst

Vi har åtagit oss att skapa en tillgänglig upplevelse i alla webbläsare och enheter.

För att främja tillgänglighet arbetar vi med:

Logotyp för United Spinal Association
Logotyp för National Council on Independent Living
Logotyp för American Association of People with Disabilities
Logotyp för Red Costarricense de Turismo Accesible

Vi finns här för att hjälpa till

Besök hjälpcentret för mer information.