Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du

Vad händer om jag råkar ut för tekniska problem under en upplevelse över webben?

Om det finns några tekniska svårigheter, t.ex. video- eller ljudproblem , som hindrar gäster från att delta i en upplevelse över webben, har de rätt till en återbetalning.

Värdar för upplevelser över webben

Om du har några tekniska svårigheter som hindrar dig från att leda upplevelsen, t.ex. video- eller ljudproblem, måste du återbetala dina gäster. För att skicka en återbetalning:

  1. Gå till din kalender
  2. Leta reda på det specifika tillfälle du vill avboka
  3. Klicka på Avboka upplevelse
  4. Klicka på Svårigheter med Zoom som anledningen
  5. Bekräfta avbokning

Du straffas inte om du avbokar på grund av tekniska svårigheter och alla dina gäster får en fullständig återbetalning. Du kan skicka meddelanden till dina gäster för att låta dem veta att deras återbetalning är på väg och att de kan boka om din upplevelse till en annan tidpunkt.

Observera att du bara kommer att kunna återbetala ett tillfälle fram till sluttiden för tillfället. Om ditt tillfälle t.ex. äger rum kl. 10.00–11.00 kommer du endast att kunna avboka och återbetala dina gäster till fullo fram till kl. 11.00. Efter kl. 11.00 kommer du inte att kunna avboka under förutsättning att upplevelsen ägde rum som planerat. Om du missar detta tidsfönster och gästen behöver få en återbetalning kan du ta kontakt med kundtjänst för att få hjälp.

Gäster i upplevelser över webben

Om du har några tekniska problem som hindrar dig från att delta i en upplevelse, t.ex. video- eller ljudproblem, kan du be om en återbetalning i lösningscentret. För att be om en återbetalning:

  1. Gå till fliken Resor
  2. Leta reda på det specifika tillfälle du vill be om en återbetalning för
  3. Klicka på Visa detaljer
  4. Klicka på Skicka eller begär pengar

När du har bett om en återbetalning kan du boka om samma upplevelse för en annan tidpunkt.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Gäst

    Samla in avgifter utanför Airbnb

    I allmänhet får värdar inte ta ut några ytterligare avgifter utanför Airbnbs plattform om detta inte uttryckligen har godkänts av Airbnb.
  • Gäst

    Om en värd ber om mer pengar

    All prisinformation är inkluderad när du gör en bokning med Airbnb. Det finns några undantag.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem