Så gör du
•
Gäst
Om en värd ber om mer pengar
Om en värd ber om mer pengar
Oroa dig inte: Alla prisuppgifter är inkluderade när du bokar – men det finns några situationer där du kan bli skyldig mer efter att du har betalat:
- Om du ändrar din bokning (t.ex om du lägger till ytterligare en gäst)
- Om din värd skickar in ett AirCover för värdar-anspråk för skador som inträffade under din Airbnb-vistelse
- Om din värd kräver att skatter betalas vid incheckning (detta bör framgå klart och tydligt i annonsen innan bokning)
- Om du bokade ett boende, vanligtvis ett hotell, som tar ut ytterligare avgifter som samlas in vid incheckning eller inom 48 timmar efter utcheckning – dessa måste också anges i annonsen och i din prisspecifikation före bokning
När du kan bestrida
Om en värd försöker debitera dig för något som inte var angivet i annonsen, i prisspecifikationen eller i meddelandetråden kan du bestrida det iLösningscentret.
Så betalar du
Om du godkänner avgiften ska du alltid betala värden via lösningscentret, aldrig direkt. Se till att hålla alla betalningstransaktioner på Airbnb – vi kan inte hjälpa till med problem som uppkommit utanför webbplatsen eller i samband med kontantbetalningar.
Hjälpte denna artikel?
Relaterade artiklar
- GästSamla in avgifter utanför AirbnbI allmänhet får värdar inte ta ut några ytterligare avgifter utanför Airbnbs plattform om detta inte uttryckligen har godkänts av Airbnb.
- VärdSamla in extra avgifterDu kan lägga till ytterligare avgifter för dina boenden om du har registrerat dig för att använda professionella värdverktyg.
- GästBetala utanför AirbnbOm en Airbnb-värd på Airbnbs webbplats ber dig att betala utanför webbplatsen eller via ett annat företag ska du rapportera det till oss.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem