Hjälp med oväntade problem
Hjälp med oväntade problem
Oavsett om du märker att något saknas, inte fungerar eller om du inte känner dig trygg kan du meddela värden och Airbnb omedelbart. I de här artiklarna kan du läsa mer om hur du hanterar det oväntade, inklusive hur du använder lösningscentret.
- Så gör du
Om du har ett problem under din vistelse
Om något oväntat dyker upp under din vistelse ska du skicka ett meddelande till din värd för att diskutera en lösning först. Det är troligt … - Så gör du
Vad du ska göra om boendet du ska bo i inte är rent vid incheckning
Om du upptäcker att boendet inte är rent hjälper vi dig att lösa problemet. - Så gör du
Om din värd inte svarar
När du väl har en bekräftad bokning hittar du värdens telefonnummer i meddelandetråden för din bokning. - Så gör du
Hur lösningscentret hjälper dig
Lösningscentret låter dig begära eller skicka pengar för sådant som är relaterat till din Airbnb-resa. Gäster och värdar kan be Airbnb om hj… - Så gör du
Betala utanför Airbnb
Om en Airbnb-värd på Airbnbs webbplats ber dig att betala utanför webbplatsen eller via ett annat företag ska du rapportera det till oss. - Så gör du
Om du inte känner dig säker under en resa
Om du upplever att du kan vara i fara eller att din personliga säkerhet är hotad ska du omedelbart kontakta lokala myndigheter. - Så gör du
Om du blir skadad under en Airbnb-upplevelse
Om du blir skadad eller behöver läkarvård under en upplevelse ska du se till att komma i säkerhet och omedelbart kontakta lokal räddningstjä…