Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    28 april: Hjälper dig att förbereda dig för framtidens resande

    28 april: Hjälper dig att förbereda dig för framtidens resande

    Information om vår nya rengöringsrutin och fler svar på dina frågor.
    Av Airbnb den 28 apr 2020
    27 minuters video
    Uppdaterad 30 apr 2020

    Huvudpunkter

    • Initiativ för utökad rengöring: Ett protokoll framtaget i samarbete med experter som lanseras i maj

    • Stödbetalningar: Ny information i din kontrollpanel gör det enkelt att spåra vilka avbokningar som är berättigade

    • Superhost-hjälpfonden: Vi bjuder in värdar att ansöka och vi prioriterar de värdar som varit medlemmar längst och som har det svårt ekonomiskt

    Under den senaste värduppdateringen svarade VD Brian Chesky på fler frågor från våra globala lyssnarsessioner och delade vad Airbnb gör för att hjälpa dig att förbereda dig för nya resenärer. Här är några av höjdpunkterna:

    Vi lanserar vårt initiativ för utökad rengöring

    Nu mer än någonsin vill gäster veta att du tar rengöring på allvar. Och ett av de bästa sätten att visa detta är att ta dina rengöringsrutiner till nästa nivå. Så vi är glada att kunna meddela att vi kommer att införa Airbnbs initiativ för utökad rengöring nästa månad. Här är allt du behöver veta:

    • Vi håller på att utveckla en ny rengöringsrutin med vägledning från experter som Vivek Murthy, tidigare generalläkare i USA
    • Rutinen, som blir tillgängligt i maj, kommer att omfatta artiklar, saneringstekniker, instruktioner för olika rum m.m.
    • Gäster kommer enkelt att kunna hitta och identifiera värdar som följer rutinen

    Vi hoppas att detta initiativ kommer att klargöra vad som behöver utföras vid rengöring samtidigt som det ger gäster sinnesro.

    Så hjälper vi värdar att säkra framtida bokningar

    Några av er undrar vad vi gör för att uppmuntra resenärer att boka boenden på Airbnb. Även om marknadsföringen är begränsad just nu så arbetar vi fortfarande med några viktiga initiativ för att öka mängden bokningar. Från att e-posta gäster varje vecka till att förbättra vår webbplats och app – vi gör vad vi kan för att påminna resenärer om att vi finns och för att göra Airbnb till deras första val när de är redo att resa igen.

    Och det finns några saker värdar också kan göra. Att delta i vårt initiativ för utökad rengöring, uppdatera din annonsbeskrivning och göra små förbättringar i boendet kan bidra till att uppmuntra framtida bokningar.

    En uppdatering angående avbokningar och stödutbetalningar relaterade till COVID-19

    Många av er har fler frågor om vår policy gällande förmildrande omständigheter – ni undrar om den kommer att gälla för sommarbokningar eller inte, och ni behöver klarhet kring de stödbetalningar vi lanserade förra månaden.

    Några uppdateringar om vår policy gällande förmildrande omständigheter:

    • För bokningar som gjorts efter den 14 mars: Om de inte är sjuka med COVID-19 kommer gäster som behöver avboka på grund av COVID-19-relaterade skäl inte att få någon återbetalning enligt policyn gällande förmildrande omständigheter. Istället kommer din avbokningspolicy att gälla i dessa fall.
    • För bokningar som gjorts före den 15 mars: Vi fortsätter att följa riktlinjer från myndigheter och hälsoexperter och policyn kan fortsätta att gälla om reserestriktionerna kvarstår. I början av varje månad, och oftare om förhållandena kräver det, meddelar vi dig om bokningar för nästkommande månad kommer att vara berättigade till kostnadsfri avbokning enligt vår policy gällande förmildrande omständigheter. Så den 1 maj bekräftar vi om policyn gäller för incheckningar i juni eller inte.

    Några uppdateringar om supportbetalningar:

    • Ni har frågat om vi kan göra stödbeloppen synligare för er, så att ni enklare kan beräkna era totala intäkter
    • Vi har tagit till oss er feedback och vi arbetar på en uppdatering av kontrollpanelen för bokningar som visar dessa betalningar tillsammans med annan avbokningsinformation
    • Värdar med kvalificerade avbokningar före den 8 april bör få sin första betalning senast 1 maj

    Klargörande om berättigande till vår Superhost-hjälpfond

    Ett annat ämne som har dykt upp många gånger under våra globala lyssnarsessioner är Superhost-hjälpfonden, som skapades för att hjälpa några av våra mest erfarna värdar som har det svårt ekonomiskt.

    • Till att börja med bjuder vi in de som har varit medlemmar i vår community längst. Det innebär normalt sett att de har haft Superhost-status i fyra år eller mer. Vi jämför också dessa värdars intäkter från i år med förra året för att se till att vi bjuder in värdar som har påverkats mest av den aktuella krisen.
    • Värdar som är berättigade kommer att bjudas in av Airbnb. Vi har redan börjat skicka ut inbjudningar och vi kommer att fortsätta att göra det varje vecka tills mitten av maj.
    • Om du har blivit inbjuden att ansöka så får du ett e-postmeddelande med en länk till ansökan. Vi har ett specialiserat team på plats som granskar ansökningarna i takt med att de kommer in. Om du har ansökt bör du få svar inom två veckor.

    Vi hoppas att dessa uppdateringar besvarar några av de frågor du har kring värdskapet nu och i framtiden. Ja, det finns mycket osäkerhet där ute, men tillsammans kan vi hjälpa till att återuppbygga förtroendet för resebranschen. Som alltid, tack för att du är en del av vår community.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Om den inspelade uppdateringen från vår VD: Videon finns tillgänglig på brasiliansk portugisiska, franska, tyska, italienska, japanska, koreanska, ryska, förenklad kinesiska och spanska. Du kan välja önskat språk från väljaren längst ner på denna sida. Simultantolkningen av vår värduppdatering med VD Brian Chesky är avsedd att underlätta kommunikationen och utgör inte ett autentiskt eller ordagrant protokoll över innehållet. Endast det ursprungliga talet på engelska är autentiskt.

    Huvudpunkter

    • Initiativ för utökad rengöring: Ett protokoll framtaget i samarbete med experter som lanseras i maj

    • Stödbetalningar: Ny information i din kontrollpanel gör det enkelt att spåra vilka avbokningar som är berättigade

    • Superhost-hjälpfonden: Vi bjuder in värdar att ansöka och vi prioriterar de värdar som varit medlemmar längst och som har det svårt ekonomiskt

    Airbnb
    28 apr 2020
    Var detta till hjälp?