Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Svar på dina frågor om kundtjänst och betalningar

    Svar på dina frågor om kundtjänst och betalningar

    Återuppbyggnad av kundtjänst – och hur du kan hjälpa till att minska risken för försenade betalningar.
    Av Airbnb den 4 sep. 2020
    17 minuters video
    Uppdaterad 4 sep. 2020

    Huvudpunkter

    • Catherine Powell, Airbnbs globala värdskapschef, och Tara Bunch, global verksamhetschef, för en diskussion kring att anlita fler kundtjänstagenter för att hantera era problem snabbare

    • De förklarar också vår betalningsprocess och delar med sig av sätt för dig att hjälpa till att minska risken för förseningar

    När vi nu återuppbygger Airbnbs verksamhet tillsammans har vi hållit några konstruktiva workshops som har givit oss insikt om de verkliga problem som många värdar ställs inför dagligen.

    Utöver dessa workshops och frågestunder har vi läst era kommentarer och er feedback – det som är tydligt är att ni vill ha insyn och åtgärder gällande ett antal problem som är viktiga för er. Dessa inkluderar oro över nivån på vår kundtjänst och de utmaningar som en del av er nyligen har ställts inför när det gäller betalningar från Airbnb.

    I vår senaste värduppdatering med Catherine Powell, global värdskapschef, medverkade Tara Bunch, vår nya globala verksamhetschef, för att berätta mer om hur vi stärker vårt kundtjänstteam och varför det kan uppstå vissa förseningar av betalningar. Det här är vad du behöver veta:

    Varför vi anlitar fler kundtjänstagenter

    De senaste månaderna har varit en tuff tid för värdar, gäster och våra team på Airbnb. När pandemin drabbade vår verksamhet var vi tvungna att minska vårt kundtjänstteam med 50 %. Av säkerhetsskäl övergick vårt kundtjänstteam till att arbeta hemifrån – och sedan ökade antalet bokningar igen mycket snabbare än väntat.

    Fler bokningar och högre avbokningsfrekvenser på grund av alla ändrade reserestriktioner ledde till att vi fick fler frågor än vi kunde hantera. Sedan Tara blev en del av teamet har hon fokuserat på att skapa ett starkare stödsystem. Detta inkluderar:

    • Arbeta mot vårt mål om att ha upp till 8 000 kundtjänstagenter i början av november – vi har lagt till cirka 200 kundtjänstagenter per vecka
    • Återställa prioriterad telefonsupport för Superhosts
    • Tillhandahålla prioriterad telefonsupport till värdar och gäster med bokningar som börjar inom 72 timmar
    • Prioritera brådskande problem och nödsituationer
    • Sikta på att hantera de flesta telefonsamtal på under två minuter före slutet av september

    Varför det kan förekomma vissa förseningar av betalningar

    Vi har hört från några värdar som har fått sina betalningar från Airbnb försenade, och vi vill vara tydliga med att det inte förekommer några allmänna förseningar av betalningar för hela vår community.

    Vi hade ett litet tekniskt missöde i juli som påverkade några värdar under några dagar. Vi identifierade problemet och löste det snabbt, men vi vet att även en försening på ett par dagar är för mycket. Vi har infört ytterligare övervakning i vårt system så att vi i framtiden kan försöka identifiera problem innan de inträffar.

    Men om du har upplevt en försening och inte fått betalt vet vi att det kan vara frustrerande – och stressande. Här är några exempel på anledningar till att Airbnb kan behöva försena vissa betalningar:

    • För att minimera risken för bedrägerier och säkerställa att lagar och förordningar efterlevs måste vi verifiera värdars identitet innan vissa betalningar skickas
    • Om du är ny som värd måste vi säkerställa att du är den du utger dig för att vara innan vi genomför din första betalning
    • Vi genomför också ytterligare en verifiering när betalningsbelopp uppnått en viss gräns. Eftersom människor i genomsnitt bokar längre vistelser når många värdar denna gräns snabbare än vanligt.

    I dessa fall kan vi komma att skicka dig ett meddelande för att verifiera dina kontouppgifter och din information, vilket kan försena din betalning. Om du får ett sådant meddelande från oss måste du logga in på ditt konto och verifiera viss information innan vi kan utfärda betalningen.

    Se till att kontrollera din kontrollpanel eller skräpmappen i ditt e-postkonto om du inte har hört av oss och upplever en försenad betalning. Du kan också kolla in vårt hjälpcenter för att få veta mer om när du kan förvänta dig din utbetalning och var du hittar din utbetalningsinformation.

    Vi förstår att det är särskilt svårt när du har frågor och kanske inte kan nå vårt kundtjänstteam direkt. Vi arbetar hårt för att vår stödnivå ska nå upp till vad den behöver vara.

    Vi är snart tillbaka med en ny värduppdatering med Catherine, som täcker de ämnen som är viktiga för er. Fortsätt gärna att dela dina tankar med oss i community-centret under tiden – du kan tagga Catherine direkt: @Catherine-Powell. Tack för att du är en viktig del av vår community.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Catherine Powell, Airbnbs globala värdskapschef, och Tara Bunch, global verksamhetschef, för en diskussion kring att anlita fler kundtjänstagenter för att hantera era problem snabbare

    • De förklarar också vår betalningsprocess och delar med sig av sätt för dig att hjälpa till att minska risken för förseningar

    Airbnb
    4 sep. 2020
    Var detta till hjälp?