Att skapa en värld där alla verkligen kan höra hemma kräver en grund av förtroende som bygger på konsekventa förväntningar på värd- och gästbeteende. Vi har upprättat dessa community-standarder för att hjälpa till att vägleda beteende och kodifiera de värderingar som ligger till grund för vår globala community.
För att säkerställa trygga vistelser, upplevelser och interaktioner – trygghet, säkerhet, rättvisa, äkthet och tillförlitlighet förblir centrala pelare i våra ansträngningar att säkerställa trygghet och främja tillhörighet. Vi arbetar alltid för att se till att de upprätthålls och verkställs.
Din Airbnb-upplevelse börjar i det ögonblick du omfamnar äventyr. Det är endast möjligt när du litar på denna community och känner dig trygg. Som ett resultat av detta kräver vi att du avstår från att äventyra eller hota någon. Läs vår säkerhetspolicy för värdar och gäster för mer information.
Du bör inte begå fysiska eller sexuella övergrepp, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier, våld i hemmet, rån, människohandel, andra våldshandlingar, eller hålla någon mot sin vilja. Medlemmar av farliga organisationer, inklusive terrorist, organiserade kriminella och våldsamma rasistiska grupper, är inte välkomna i detta samhälle. Airbnb har åtagit sig att arbeta med brottsbekämpande myndigheter efter behov och svara på giltiga förfrågningar om brottsbekämpande myndigheter.
Vi tar självmord, självskador, ätstörningar och hårda drogmissbruk på största allvar och arbetar för att hjälpa människor i kris.
Du får inte förmedla en avsikt att skada någon genom dina ord eller fysiska handlingar. Vi tar också hot om självskada lika allvarligt som vi gör åtgärder och kan ingripa om vi blir medvetna om ett hot.
Du bör inte förvara osäkra vapen, sjukdomsrisker eller farliga djur i din annons, och du bör inte heller skapa förhållanden som ökar sannolikheten för brand eller utflykt i händelse av nödsituation.
Våra medlemmar i Airbnbs community delar med sig av sina boenden, grannskap och erfarenheter. Oavsett om du öppnar upp ditt boende som värd eller upplever en värds gästfrihet som gäst bör du lita på att du kommer att känna dig trygg. Vi ber dig att respektera andras egendom, information och personliga tillhörigheter.
Du bör inte ta egendom som inte är din, använda någons egendom utan deras tillstånd, kopiera andras nycklar eller identitetshandlingar, skada andras egendom, stanna kvar i boenden efter det att en vistelse har avslutats, eller hota någon med dåliga betyg eller andra påföljder eller skador för att få ersättning eller andra fördelar. Läs mer om Airbnbs utpressningspolicy för mer information.
Du bör inte göra transaktioner utanför Airbnbs betalningssystem; begå bokningsbedrag, kreditkortsvindi eller tvätta pengar; försöka driva trafik till andra webbplatser eller marknadsprodukter som inte är relaterade; avleda betalningar som är avsedda för andra; missbruka vårt värvningssystem; eller göra falska anspråk mot andra medlemmar av vårt community. Läs vår policy för tips om hur du undviker bedrägerier, bedrägerier och missbruk.
Du bör inte spionera på andra personer; kameror är inte tillåtna i ditt boende om de inte tidigare avslöjats och är synliga, och de är aldrig tillåtna i privata utrymmen (t.ex. badrum eller sovutrymmen). Du bör inte komma åt andras konton utan tillstånd eller kränka andras integritet, upphovsrätt eller varumärken.
Den globala Airbnbs community är lika mångsidig, unik och levande som världen omkring oss. Rättvisa är det som håller oss samman, vad som gör det möjligt för oss att lita på varandra, integreras sömlöst inom samhällen och känna oss som om vi verkligen kan höra hemma.
Ni bör behandla alla med respekt i varje interaktion. Så du bör följa alla tillämpliga lagar och inte behandla andra annorlunda på grund av deras ras, etnicitet, nationellt ursprung, religiös tillhörighet, sexuell läggning, kön, könsidentitet, funktionsnedsättning eller allvarliga sjukdomar. På samma sätt ej tillåtet att förolämpa andra på dessa baser Läs mer om Airbnbs antidiskrimineringspolicy för mer information.
Du får inte dela personlig information för att skämma ut eller utpressa andra, rikta mot andra med oönskat beteende, förtala andra eller bryta mot våra standarder för omdömen och innehåll.
Du bör inte störa gemensamma utrymmen, behandla grannar som "personal i receptionen", skapa en genomgående olägenhet för de runt omkring dig, eller konsekvent misslyckas med att svara på farhågor från grannar eller grannskap.
Dina Airbnb-upplevelser bör vara fulla av härliga stunder och överraskande äventyr. Eftersom vårt community bygger på förtroende är äkthet viktigt - det kräver en balans mellan delade förväntningar, ärliga interaktioner och korrekta detaljer.
Du bör inte ange ett falskt namn eller födelsedatum, använda annonser för kommersiella ändamål utan din värds tillstånd, ha evenemang eller fester utan din värds godkännande, upprätthålla dubbla konton eller skapa ett konto om du är under 18 år. Läs mer om varför vi behöver en profil.
Du bör inte tillhandahålla felaktig platsinformation, ha felaktig tillgänglighet, vilseleda personer om typen, karaktären eller detaljerna för ditt boende, ersätta ett boende med ett annat, skapa falska eller bedrägliga boenden, lämna bedrägliga omdömen, engagera sig i vilseledande prissättning eller underlåta att avslöja faror och problem med boendena. Läs mer om säkerhetsinformation i annonser för mer information.
Varje Airbnb-upplevelse är unik och varje detalj är specifik för ett boende, ett grannskap och en värd. Eftersom vårt community gör åtaganden baserat på dessa detaljer måste vi kunna lita på varandras tillförlitlighet-oavsett om det gäller punktlig kommunikation, boendets skick eller i de förväntningar vi ställer. Läs mer om våra grundregler för värdar och grundregler för gäster.
Du bör inte tillhandahålla utrymmen med undermålig renlighet eller dold brist på rinnande vatten eller elektricitet. Du bör inte tillhandahålla utrymmen som inte är legitima sovplatser (t.ex. campingutrustning), inte stationära under hela vistelsen (t.ex. rörliga båtar) eller sakna tillgång till dedikerade toalettfaciliteter (t.ex. att instruera gäster att använda offentliga badrum).
Utan förmildrande omständigheter bör du inte avboka efter den tidsfrist som anges i relevant avbokningspolicy. Du bör inte heller misslyckas med att göra incheckning möjlig, misslyckas med att betala eller bryta mot värdens husregler.
Du bör inte ha konsekventa och genomgående låga betyg, vara okontaktbar under bokningen eller under hela vistelsen, misslyckas med att tillhandahålla en lämplig kontaktpunkt för värdskapet, eller vägra att delta i vår lösningsprocess.