Om en värd ber om mer pengar
Oroa dig inte: Alla prisuppgifter är inkluderade när du bokar – men det finns några situationer där du kan bli skyldig mer efter att du har betalat:
- Om du ändrar din bokning (t.ex om du lägger till ytterligare en gäst)
- Om din värd skickar in ett AirCover för värdar-anspråk för skador som inträffade under din Airbnb-vistelse
- Om din värd kräver att skatter betalas vid incheckning (detta bör framgå klart och tydligt i annonsen innan bokning)
- Om du bokade ett boende, vanligtvis ett hotell, som tar ut ytterligare avgifter som samlas in vid incheckning eller inom 48 timmar efter utcheckning – dessa måste också anges i annonsen och i din prisspecifikation före bokning
När du bör bestrida
Vi tillåter inte att värdar tar ut en avgift för husdjur eller borttagning av djurhår eller mjäll för gäster som reser med tjänstedjur eller djur för känslomässigt stöd på platser där tillämpliga lagar förbjuder extra avgifter, till exempel i delstaten New York och Kalifornien.
Om en värd försöker debitera dig för något som bryter mot våra policyer eller inte står angivet i annonsen, i prisspecifikationen eller i meddelandetråden bör du se till att bestrida debiteringen i Lösningscentret.
Så betalar du
Om du godkänner avgiften ska du alltid betala värden via Lösningscentret, aldrig direkt. Se till att hålla alla betalningstransaktioner på Airbnb – vi kan inte hjälpa till med problem som uppkommit utanför webbplatsen eller i samband med kontantbetalningar.
Relaterade artiklar
- Gäst
Samla in avgifter utanför Airbnb
I allmänhet får värdar inte ta ut några ytterligare avgifter utanför Airbnbs plattform om detta inte uttryckligen har godkänts av Airbnb. Hjälp med problem efter resan
Din resa är över, men det finns några saker att avsluta (du kanske lämnade något i boendet, eller din värd debiterade dig för något extra).- Gäst
Hur lösningscentret hjälper dig
Lösningscentret låter dig begära eller skicka pengar för sådant som är relaterat till din Airbnb-resa. Gäster och värdar kan be Airbnb om hj…